>> تکفیری ها دست در دست دشمنان اسلام دارندبرای برون رفت از این وضعیت کنونی باید کار فرهنگی انجام دهیم | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 174760
آیت الله حسینی بوشهری:

تکفیری ها دست در دست دشمنان اسلام دارند/برای برون رفت از این وضعیت کنونی باید کار فرهنگی انجام دهیم

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه تکفیری ها دست در دست دشمنان اسلام دارند، اظهار داشت: این گروهها در حالیکه می بینند مسجد الاقصی در معرض تهدید قرار گرفته و کودکان و زنان فلسطینی کشتار می شوند ولی سکوت کرده اند.
تکفیری ها دست در دست دشمنان اسلام دارند/برای برون رفت از این وضعیت کنونی باید کار فرهنگی انجام دهیم
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "سید هاشم حسینی بوشهری" مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور صبح روز دوشنبه در دومین روز برگزاری کنگره جهانی جریان های تکفیری از دیدگاه علمای اسلام درقم با بیان اینکه اقدامات تروریستی تکفیریها باعث گسترش دامنه اسلام هراسی شده است، اظهار داشت: اسلام هراسی اقدامات سرکوبگرانه و تبعیض آمیز علیه مسلمانان در سایر نقاط جهان را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه گروه های تکفیری با اندیشه های غلط سایر مسلمانان را متهم به خروج از دین کرده و خون آن ها را مباح می دانند، گفت: شایسته نیست که زندگی مسالمت آمیز امت اسلامی خدشه دار شده و در معرض رفتاری غیر طبیعی قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: رفتار تکفیریها فضای سالم را به خونریزی و کشتار تبدیل کرده است و چهره اسلام ناب محمدی توسط عملکرد تکفیری ها خدشه دار شده و میلیون ها نفر از تشنگان حقیقت نیز به اسلام با دید تردید نگاه خواهند کرد.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) ۲۳ سال برای ترویج اسلام زحمت کشیدند تا این دین الهی آیین همه بشریت باشد و قرآن کریم اسلام را دین صلح و هم زیستی مسالمت آمیز معرفی می کند ، لذا عملکرد تکفیری ها با این آموزه های اسلامی هم خوانی ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: اگر اسلام ما را به جهاد دعوت می کند، معیارهای آن را نیز می آموزد و در عین حال نیز از ما می خواهد در داخل امت اسلامی با رحمت و نرمش برخورد کنیم.

وی گفت: جریان های تکفیری و افراطی اکثریت امت اسلام را تشکیل نمی دهند و اسلام را به درستی نشناخته اند و آن ها دچار تحجر فکری هستند و به متون اسلامی موجود هیچ توجهی ندارند ، پای بندی به یک متن بدون توجه به سایر متون فقهی نمی تواند باعث صدور حکم گردد و این مساله باعث شده است که تکفیریها به چند آیه قرآن پای بند شده و به سایر آیات قرآنی توجه نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: گروه های تکفیری بر اساس اطلاعات ناصحیح دیگران را کافر دانسته و دیدگاه واقعی سایر مذاهب را نمی شناسند و از این رو دیگران را گمراه دانسته و سر آن ها را از گردن جدا کرده و روز به روز آبروی مومنان را خدشه دار کرده و تنها خود را بر حق می دانند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: تکفیری ها به جای حفظ منافع اسلامی به دشمنان اسلام نزدیک می شوند لذا برای برون رفت از این وضعیت باید کار فرهنگی انجام دهیم و این مهم بر عهده علمای اسلام قرار داده شده است.
https://taghribnews.com/vdcce0qsx2bqmm8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی