تاریخ انتشار۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۶
کد مطلب : 253564
نماینده مجلس خبرگان رهبری در آق قلا:

ایجاد اخوت و برادری بین مسلمین از موفقیت های بزرگ پیامبر اکرم (ص) است

کسانی که اصرار دارند بر طبل تفرقه بکوبند بیشترین ضرر را متوجه شخص رسول الله (ص) می کنند؛ زیرا با این عمل زحمات 23 ساله آن بزرگوار را به هدر می دهند.
ایجاد اخوت و برادری بین مسلمین از موفقیت های بزرگ پیامبر اکرم (ص) است
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان،«آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی» در جشن میلاد ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در مسجد جامع عرفانی آق قلا، گفت: رسول مکرم اسلام (ص) بعد از هجرت به مدینه بین 2 گروه اوس و خزرج که سال های متمادی با یکدیگر دشمن بودند به لطف دین مبین اسلام اخوت و برادری ایجاد کرد. وی، ادامه داد: پیامبر اعظم (ص) بعد از ایجاد برادری بین انصار مدینه به مسلمانان سفارش کرد دست از عنوان مهاجر و انصار بردارید و خودتان را مسلمان و برادری ایمانی خطاب کنید.
به گفته وی؛ همدلی بین مسلمانان صدر اسلام برای مسلمانان امروزی باید الگو باشد؛ زیرا آنان هیچ توقعی از همدیگر نداشتند و در کمال آسایش و امنیت و صلح و صفا در جوار همدیگر زندگی می کردند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بروز اختلاف و تفرقه در جامعه وحشتناک، فرساینده، بازدارنده و ویرانگر است، گفت: کسانی که اصرار دارند بر طبل تفرقه بکوبند بیشترین ضرر را متوجه شخص رسول الله (ص) می کنند؛ زیرا با این عمل زحمات 23 ساله آن بزرگوار را به هدر می دهند.
وی، افزود: ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) فرموده اند:« من مظهر پایداری، صبر و استقامت هستم و خداوند هیچ انسانی را به اندازه من به زحمت و سختی دچار نکرده است».
به گفته وی؛ کسانی که به ایجاد اختلاف و تشتت در جامعه اسلامی دامن می زنند جزایشان آتش جهنم است.
آیت الله بطحایی گلپایگانی با بیان اینکه اختلاف بین شیعه و سنی قابل قبول نیست، تصریح کرد: در زمان رسول الله (ص) و زمان اصحاب کرام و حتی تا اوایل قرن چهارم قمری بحثی از شیعه و سنی بین مسلمین نبود.
وی، ادامه داد: ما مسیحی و یهودی نیستیم که کتاب مان با همدیگر فرق داشته باشد کتاب آسمانی ما قرآن تا قیامت یکی است و به اندازه یک حرف واو اختلاف در بین قرآن هایی که در مناطق مختلف بلاد اسلامی به چاپ می رسد وجود ندارد.
به گفته وی؛ مسلمانان باید پیرو سیره و روش پاک خاتم الانبیا (ص) باشند و از نفاق و تفرقه بپرهیزند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را برای کشورهای اسلامی عبرت دانست و گفت: بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی خانم تاچر نخست وزیر وقت انگلیس گفت: ما 50 سال در صدد متلاشی کردن جمهوری های شوروی بودیم و بلاخره در این امر موفق شدیم.
به گفته وی؛ وقتی استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در کنار هم اتحاد دارند پس بر همه مسلمانان واجب است دست دوستی و برادری به همدیگر داده و از اختلاف و تفرقه اجتناب کنند.
https://taghribnews.com/vdcce1qi02bqpp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی