تاریخ انتشار۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 273067
امام جمعه اهل سنت شهر انبارالوم:

عید فطر خیمه ای است که امت اسلامی را دور هم جمع می کند

امام جمعه اهل سنت شهر انبارالوم، گفت: در دورانی که تمام سعی دشمنان دین اسلام تلاش در تفرقه افکنی در میان مسلمانان است، عید فطر خیمه‌ ای است که همه امت اسلامی را دور خود جمع می‌ کند.
عید فطر خیمه ای است که امت اسلامی را دور هم جمع می کند
«آخوند بای مراد امدادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: مسلمین باید زیر سایه مناسک، شعارها و نمادهای مشترک اسلامی، همدلی و انسجام خود را بیش از بیش به معاندین  و تفرقه افکنان دین اسلام نشان دهند.
به گفته وی؛ مسلمانان در محل گردهمایی عید سعید فطر جمع شوند و برای یاد خداوند بزرگ و عزت اسلام به صحنه آیند و خدا را در برابر نعمت هایش به شكوه و بزرگی یاد كنند تا هم روز عید باشد و هم روز اجتماع و روز بالندگی باشد.
مدیر حوزه علمیه حنفی شهر انبارالوم با بیان اینکه عید فطر یکی از اعیاد مهم مسلمانان است، تصریح کرد: مردم در این روز نماز عید برگزار کرده و به پاس توفیق روزه داری ماه مبارک رمضان بر درگاه خداوند شکر می گزارند و در سراسر بلاد مسلمین جشن و شادی برقرار است.
وی، افزود: عید فطر، روزی است که خداوند برای جوایز رحمانی اش و انعام رحیمی خویش از میان روزها برگزید، روزی که بندگان بعد از یک
ماه اعتراف به بندگی و طلب آمرزش و عرض نیاز و تمنا، فراتر از ظن و گمانشان اعطا می کند.
به گفته وی؛ عید فطر، عید اولیاء الله و روزه دارانی است که گوی سبقت را از دیگران ربوده اند و در این روز فرا خوانده شوند تا جوایز و هدایا را دریافت کنند.
امام جمعه اهل سنت شهر انبارالوم، عید فطر را عید پاک شدن از گناهان دانست و گفت: مسلمانان روزه‏‌ دار که ماه مبارک رمضان را به روزه داری گذرانده و از خوردن و آشامیدن و بسیارى از کارهاى حرام و مباح دوری جسته اند، اکنون پس از گذشت این ماه پرخیر و برکت در نخستین روز ماه شوال در صفوف نماز عید فطر اجر و پاداش خود را از خداوند مى‏‌ طلبند.
وی ادامه داد: در این روز مستحب است که انسان بسیار دعا کند و به یاد خدا باشد و روز خود را به بطالت و تنبلی نگذراند و خیر دنیا و آخرت را برای خود و دیگران درخواست کند.
به گفته آخوند امدادی؛ عید فطر روزی است که خداوند آن را از میان دیگر روزها برگزیده است و ویژه هدیه بخشیدن به بندگان خویش ساخته و اجازه داده است تا در این روز همه به گرد او در آیند و برخوان کرم او بنشینند و چشم امید به درگاه او بدوزند و از خطاهای خویش پوزش بخواهند، نیازهای خود را نزد او بیاورند و آرزوهایشان را از او بخواهند و نیز به آنان وعده و مژده داده شده است که هر نیازی داشته باشند، بر آورده و به آنان بخشیده شود.
 
https://taghribnews.com/vdcce1qim2bqmx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی