تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۹
کد مطلب : 239263

هشدار تجمع العلماء المسلمین لبنان نسبت به گسترش بحران در جهان اسلام

تجمع العلماء المسلمین لبنان تاکید کرد: بحران در جهان اسلام در پرتو توطئه چینی استکبار جهانی به ویژه آمریکا در حال گسترش است.
هشدار تجمع العلماء المسلمین لبنان نسبت به گسترش بحران در جهان اسلام
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تجمع العلماء المسلمین با هشدار نسبت به گسترش بحران در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: آمریکا به هیچ وجه خیر و صلاح امت را نمی خواهد و در راستای شکاف و فتنه میان دولت ها و ملت های اسلامی تلاش می کند.
 
این تجمع افزود: این مساله، گفته امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه همه مشکلات ما از آمریکاست و این کشور شیطان بزرگ است را بیش از گذشته به اثبات می رساند. دولت و ملت های اسلامی به ویژه اندیشمندان باید نسبت به این خطر برحذر باشند و در برابر دخالت بیگانگان به ویژه آمریکا بایستند.
 
در ادامه این بیانیه با محکومیت شدید نسبت به ذبح نوجوان 12 ساله فلسطینی از سوی گروه تروریستی نورالدین زنگی در حلب سوریه آمده است: این گروه که از سوی آمریکا به عنوان انقلابیان غیرتکفیری نامیده می شوند، تفاوتی با سایر گروه های تکفیری تروریستی ندارد. تنها راه ریشه کن شدن این گروه ها نیز ایستادگی همگانی در برابر تروریسم، نه تنها برای بازگشت امنیت و ثبات در سوریه بلکه در سراسر جهان است.
 
در بخش دیگری از این بیانیه به کودتای ناکام ترکیه اشاره شده و آمده است: آنچه در ترکیه رخ داد دست داشتن آمریکا در ناامن ساختن منطقه را به اثبات می رساند و این مساله نشان می دهد که ترکیه درصدد تجدیدنظر در برخی سیاست های خود در قبال کشورهای همجوار به ویژه سوریه و روسیه بود. آمریکا با این کودتا درصدد ادامه اهداف خود در ترکیه و منطقه بود.
 
این تجمع ادامه داد: ترکیه باید از این مساله استفاده کرده و به جایگاه اصلی خود در منطقه بازگردد. در این راستا باید روابط خود را با کشورهای همسایه بهبود بخشیده، مرز خود را به روی تروریست ها ببندد، به حمایت از تروریسم پایان دهد و دروازه گفت وگو با دولت سوریه را بگشاید.
https://taghribnews.com/vdcceoqi12bq1i8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی