>> دادگاه بین المللی دائمی مردم، میانمار را به اتهام نسل کشی گناهکار شناخت | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 285064

دادگاه بین المللی دائمی مردم، میانمار را به اتهام نسل کشی گناهکار شناخت

دادگاه محکمه بین المللی دائمی مردم که از روز دوشنبه تا جمعه هفته گذشته به بررسی اقدامات میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در مالزی پرداخت، میانمار را به دلیل نسل کشی مردم کاچین و دیگر گروه ها مسلمان از جمله روهینگیا گناهکار شناخت.
دادگاه بین المللی دائمی مردم، میانمار را به اتهام نسل کشی گناهکار شناخت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تارنمای روزنامه "نیو استریت تایمز" روز شنبه اعلام کرد که این دادگاه 7 عضوی که به ریاست "دانیل فیراستین" رئیس سابق انجمن بین المللی تحقیقات نسل کشی در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار شد، حکم داد که آزار و اذیت انجام شده در میانمار مورد اثبات قرار می گیرد.

دادگاه دائمی مردم یک دادگاه بین المللی افکار با 66 عضو بین المللی در حوزه های مختلف است که سال 1979 در ایتالیا با هدف اولیه اعلام جرائم نظامیان در آمریکای جنوبی تشکیل شد.

این دادگاه تاکنون ده ها جلسه در مورد نقض حقوق بشر برگزار کرده است؛ جلسه نتیجه گیری دادگاه بین المللی دائمی مردم (PPT) از روز دوشنبه تا جمعه هفته گذشته به مدت پنج روز در دانشگاه مالایا برگزار شد، تا جنایات در میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا را بررسی کند.

"دانیل فیراستین" رئیس سابق انجمن بین المللی تحقیقات نسل کشی پس از این نشست با اعلام اثبات نسل کشی روهینگیایی ها توسط دولت میانمار، گفت: از نقاط قوت این مستندات این است که دادگاه به این نتیجه رسید که دولت میانمار عامدانه ارتکاب نسل کشی علیه مردم کاچین و دیگر گروه های اسلامی را انجام داده است؛ به گفته وی، علاوه بر این، دولت میانمار همچنین در قبال گروه های روهینگیا نیز محکوم به نسل کشی است.

"دانیل فیراستین" هنگام قرائت این حکم اعلام کرد که همه این جرائم از گذشته تاکنون توسط ارتش و همچنین دولت حاکم میانمار انجام شده است؛ این دادگاه پس از بحث های انجام شده توسط دادستان ها، شاهدان متخصص و قربانیان در یک محاکمه پنج روزه در دانشکده حقوق دانشگاه مالایا نسبت به صدور این حکم به توافق رسید.

"زولیحا اسماعیل" از مالزی، "هلن جاروی" کامبوجیایی – استرالیایی، "گیل بوهرینگر" از استرالیا، "نصر الدین کاتزاسونگکانا" از اندونزی، یک حقوقدان از ایران و "نل روسی" از ایتالیا قضاتی بودند که در این فرایند به تصمیم گیری پرداختند.
 
https://taghribnews.com/vdccepqi02bq4x8.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی