تاریخ انتشار۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 261169

کنفرانس دفاع از مزارها و زیارتگاه‌ها در پاکستان برگزار شد

کنفرانس دفاع از مزارها و زیارتگاه‌ها با حضور گسترده شیعیان و اهل تسنن در صحن آرامگاه «لعل شهباز قلندر» عارف و اندیشمند دینی در ایالت «سند» پاکستان برگزار شد.
کنفرانس دفاع از مزارها و زیارتگاه‌ها در پاکستان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، با حضور هزاران عاشق دلسوخته و دوستداران اهل بیت نبوت و امامت مراسم عزاداری و کنفرانس دفاع از مزارها و زیارتگاه‌ها در صحن لعل شهباز قلندر در «سیون شریف» ایالت «سند» پاکستان برگزار شد.

در این مراسم علما و مسؤولان مجلس وحدت مسلمین ضمن قدردانی از حرکت وحدت‌آفرین و خداپسندانه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در برگزاری این کنفرانس بر وحدت و دفاع از مزارهای اولیاء الله تأکید کردند.

علما همچنین مسلمانان را به حفظ هوشیاری در برابر دسیسه‌های دشمنان اسلام مبنی بر ایجاد تفرقه و دو دستگی میان پیروان مذاهب اسلامی دعوت کردند.

علمای شرکت‌کننده مسلمانان را به زنده‌ نگهداشتن ارزش‌ها و باورهای اعتقادی‌شان نیز فراخوانده و با انتقاد از دولت افزودند: دولت به جای اینکه به بھانه حفظ امنیت مزارهای اولیاءالله را ببندد، باید مراکز تکفیری و مبلغ افراط‌گرایی را تعطیل کند؛ زیرا این اولیاء الله بودند که در سراسر این خطه آموزه‌های اسلامی، امنیت، صلح و محبت را تبلیغ کرده و ترویج دادند.

در پایان کنفرانس دفاع از زیاتگاه‌ها و عتبات که با حضور حجت‌الاسلام راجا ناصر عباس جعفری، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، حجت‌الاسلام مقصود علی دومکی، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین ایالت سند و سیدمحمد‌رضا، عضو مجلس ایالت «بلوچستان» پاکستان برگزار شد، هزاران نفر از عاشقان اهل بیت(ع) به‌ طور خودجوش مراسم عزاداری سیدالشهداء برگزار کردند. 

به نوشته ایکنا، عثمان مرندی معروف به لعل شهباز قلندر در سال ۵۸۳ هجری(۱۱۸۷ میلادی) در خانواده‌ «سید کبیر» در مرند از توابع آذربایجان شرقی متولد شد؛ او در سال ۶۲۲ هجری قمری در شهر «مولتان» پاکستان اقامت گزید و فعالیت‌های زیادی برای خدمت به اسلام در شبه قاره هند انجام داد.
مقبره این عارف نامی در «سهوان» یا «سیوان» پاکستان که میعادگاه هزاران زائر مشتاق از شبه قاره هند و سراسر جهان است، ۲۸ بهمن‌ماه، مورد هدف گروه تروریستی داعش قرار گرفت و در پی وقوع انفجاری انتحاری در این مکان بیش از ۹۰ نفر شهید و ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.
 
https://taghribnews.com/vdccesqio2bqes8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی