تاریخ انتشار۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 191167
رییس جمهوری در مراسم گرامیداشت هفته هلال احمر:

اساس کار هلال احمر و صلیب سرخ جهانی بی‌طرفی است/ بمباران مردم مظلوم و بی دفاع یمن، نشانه قدرت نیست، خطای بزرگ و راهبردی است

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه اساس کار هلال احمر و صلیب سرخ جهانی بی‌طرفی است، از فعالان جمعیت هلال احمر خواست تا با فشار بر صلیب سرخ جهانی، این نهاد بین المللی را برای کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن به صحنه بکشاند.
اساس کار هلال احمر و صلیب سرخ جهانی بی‌طرفی است/ بمباران مردم مظلوم و بی دفاع یمن، نشانه قدرت نیست، خطای بزرگ و راهبردی است

به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی رياست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح شنبه در همایش گرامیداشت هفته هلال احمر با ابراز تأسف از اینکه گاهی سیاست آنقدر پررنگ می‌شود که بر کمک‌های نوع‌دوستانه نیز سایه می‌افکند، گفت: صدای هلال احمر از صدای دولت ها بلندتر است و در زمینه دفاع و حمایت از مظلومان باید به سرعت وارد عمل شود.
 
اگر بجای یمن که مردم آن کشته، زخمی و بی‌خانمان می‌شوند در اروپا چنین اتفاقی روی می‌داد، صلیب سرخ جهانی و هلال احمر فورا پل هوایی برای کمک رسانی تشکیل می‌دادند وقتی جوان‌ها به صحنه کمک و یاری بیایند، خشونت و افراطی‌گری در جامعه کم خواهد شد.
رییس جمهوری افزود: هدف هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، کمک به مردم یمن است و مهم است که کمکهای انساندوستانه برای نجات مردم یمن به آن کشور ارسال شود، ما حتی به دنبال اینکه این اقلام به نام جمهوری اسلامی ایران تحویل آنها شود،‌ نیستیم. اگر آنها به دنبال کمک‌رسانی هستند، خود مرسولات را تحویل گرفته و به یاری ستمدیدگان بروند.
 
دکتر روحانی، حمله به مردم یمن را ناجوانمردانه توصیف کرد و گفت: یک کشور همسایه ، مردم فقیر کشوری در حال توسعه را با هواپیماهایی که از قدرت‌های بزرگ گرفتند، بمباران می‌کند، حکومتی که مسایل سیاسی منطقه و جهان را درست نمی‌فهمد و تازه‌ کار است. کشوری که تاکنون با ابزار دلار در پی نفوذ بود و امروز که می‌خواهد نوع تصمیماتش را عوض کند، به جای دلار بمب را انتخاب کرده است. می‌اندیشد که با بمب قدرتمندتر در عرصه جهانی به نظر می‌رسد و می تواند منطقه را تحت تأثیر قرار بدهد و به اهدافش برسد، اما مسئولان این کشور خطای بزرگ و استراتژیک انجام می‌دهند.
 
دکتر روحانی گفت: اگر بجای یمن که مردم آن کشته،زخمی و بی‌خانمان می‌شوند در اروپا چنین اتفاقی روی می‌داد، صلیب سرخ جهانی و هلال احمر فورا پل هوایی برای کمک رسانی تشکیل می‌دادند و از هوا، دریا و زمین فوریت‌های پزشکی و غذایی به آنها می‌رساندند.
 
رییس جمهوری ادامه داد: اما کشور مظلوم مسلمان و به تعبیر خودشان جهان سومی گرفتار این مصیبت بزرگ شده است. یک همسایه، خلاف اصول انسانی و مقررات بین‌المللی به آنها حمله کرده است و آنها محتاج غذا، دارو و امکانات هستند، اینجا جای امتحان تاریخی برای دنیا است، اگر غم ما برای یمن، با غم ما برای یک کشور اروپایی، آمریکایی و یا آسیایی یکسان نبود، معلوم است که همه اصول انسانی و اصول صلیب سرخ و هلال احمر را زیرپا گذاشته‌ایم.
 
دکتر روحانی که سخنانش با تشویق حاضران همراه بود، ‌از هلال احمر کشورمان برای تلاش‌هایی که تا امروز برای امدادرسانی به مردم مظلوم یمن داشته، قدردانی و تشکر کرد و گفت: متأسفانه برخی تلاش‌ها بخاطر کارهای خلاف مقررات بین‌المللی به مقصد نرسید، اما باید راه را ادامه دهیم و فشارها را بر صلیب سرخ جهانی، افزایش دهیم.
 
رییس جمهوری با بیان اینکه دولت نیز به سهم خود تلاش می‌کند تا صلیب سرخ جهانی را وادار به امدادرسانی به مردم یمن کند، گفت: صدای جمعیت هلال احمر ایران بالاتر و رساتر از دولت است. باید تلاش کنیم تا صلیب‌ سرخ به صحنه بیاید و نباید کمک‌رسانی به یک ملت با ملل دیگر در سایر مناطق و قاره‌های دنیا تفاوت داشته باشد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdccesqsm2bqos8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی