تاریخ انتشار۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : 280168

رئیس جمهوری الجزایر خواستار بسیج همه کشورها برای ریشه کنی تروریسم شد

«عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری الجزایربا ارسال پیام تسلیت برای «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا، حملات تروریستی اخیر در این کشور را محکوم کرد و خواستار بسیج همه کشورها برای ریشه کن کردن تروریسم شد.
رئیس جمهوری الجزایر خواستار بسیج همه کشورها برای ریشه کنی تروریسم شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رئیس جمهوری الجزایر با تسلیت به نخست وزیر اسپانیا به دلیل حمله تروریستی در شهر بارسلون و کشته و زخمی شدن دهها نفر از جمله چند الجزایری گفت: این عمل بزدلانه نشان می دهد تروریست ها ارزشی برای جان انسان ها قائل نیستند و تلاش می کنند به ارزش های اساسی انسانی مانند آزادی و تسامح ضربه بزنند.
 
بوتفلیقه در پیام خود تاکید کرد: الجزایر در چنین شرایط دردناکی ، همبستگی خود را با اسپانیا علیه تروریسم واعمال وحشیانه که هیچ ملت و مردمی در جهان از آن در امان نیستند، اعلام می کند و بار دیگر از سازمان ملل می خواهد کشورها را برای ریشه کنی تروریسم و تقویت گفت و گو بین ملت ها و تمدن ها بسیج کند.
 
در حمله خونین پنجشنبه شب گذشته یک خودرو ون به عابران در مرکز شهر بارسلون سیزده نفر کشته و بیش از یکصد نفر زخمی شدند. ‏ در یک حمله دیگر، مأموران پلیس اسپانیا در یک ایست بازرسی هدف قرار گرفتند و یک خانه در شهر «آلکانار» ‏منفجر شد که به حملات تروریستی پنجشنبه مرتبط بود‎.
 
بامداد جمعه نیز یک گروه دیگر از مردم در شهر کامبریلس در 100 کیلومتری جنوب بارسلون با یک خودرو مورد حمله قرار ‏گرفتند که 6 مصدوم بر جای گذاشت. پلیس، پنج تروریست مرتبط با این حمله را به ضرب گلوله از پای درآورد‎.‎
 
گروه تروریستی 'داعش' مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.‏
 
https://taghribnews.com/vdccexqi42bq4s8.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی