تاریخ انتشار۱۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 270268
تقریب گزارش می دهد

​"وحدت" بهترین ارمغان امام راحل(ره) به ملت مسلمان

امروز بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی است؛ شخصیتی برجسته که تأثیری عمیق و سرنوشت ساز بر تاریخ کشورمان گذاشت و با وجود گذشت 28 سال یاد وی همچنان در دل ها زنده و رهنمودهایش راهگشاست.
​"وحدت" بهترین ارمغان امام راحل(ره) به ملت مسلمان
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، یکی از رهنمودهای امام خمینی (ره) در بین امت اسلامی وحدت، همدلی و برادری اسلامی بود به طوری که وحدت را عامل قدرت و تفرقه را موجب سستی پایه دیانت تلقی و تاکید می کردند: «اگر دولت های اسلامی، این دولت هایی که همه چیز دارند، دولت هایی که ذخایر زیاد دارند، اگر با هم متحد شوند، در سایه اتحاد، احتیاج به هیچ چیز و هیچ کشوری و هیچ قدرتی ندارند ...»

از جمله خصوصیات بارز امام خمینی (ره)، بازگشت عزت و کرامت مسلمانان، ایجاد وحدت برای پیاده کردن اسلام واقعی در جهان، بیداری فردی و گروهی مسلمانان، اتحاد بین مستضعفان برای مبارزه با استکبار بود چرا که دشمنان اسلام در طول تاريخ همواره از اين وحدت در هراس بوده اند و با هر ابزاري سعي در ایجاد تفرقه بین مسلمانان داشته اند.

اهمیت موضوع به حدی است که رهبران دینی همواره مسلمانان را به ایجاد و تداوم اتحاد و انسجام توصیه کرده اند و تاکید امام خميني (ره) به عنوان پايه گذار هفته وحدت و آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب نيز ادامه این مهم بوده است.

احیای وحدت؛ دستاوردهای مهم حضرت امام خمینی (ره)

امام جمعه موقت سردشت احیای وحدت در امت اسلامی را از جمله دستاوردهای مهم حضرت امام و قیام ایشان عنوان می کند.

ماموستا محمد واوی می گوید: امام خميني (ره) و مقام معظم رهبری به عنوان ادامه دهنده راه ایشان، منادی وحدت در بین اقوام و مذاهب اسلامی در ایران و دیگر کشورهای اسلامی هستند.

وی با بیان این که مسلمانان درس آزادگی و شجاعت را از معمار کبیر انقلاب آموختند، تصریح می کند: امام خمینی (ره) با بصیرت و روشنگری تمام کشورهای مسلمان را بیداری و آگاهی بخشید.

امام جمعه موقت سردشت می افزاید: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی، مسلمانان را از ظلم و جور طاغوت و کشورهای ابر قدرت مانند اسرائیل و آمریکا رهایی بخشید و باعث شکستن ابهت استکبار در جهان شد.

واوی با تاکید به اینکه جهان اسلام امروز نیازمند وحدت است تا بتواند در مقابل ظلم و توطئه دشمنان بایستد، خاطرنشان می کند: به برکت نظام جمهوری اسلامی، امام راحل و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، موضوع وحدت بین تشیع و تسنن موجبات انسجام و استحکام نظام جمهوری اسلامی را فراهم ساخته است.

اندیشه امام خمینی(ره) اسلام واقعی را به دنیا معرفی کرد

یکی از روحانیون اهل سنت هم می گوید: اندیشه امام خمینی(ره) در میدان مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی اثرات شگرف و عظیمی در دنیا به خصوص جهان اسلام به وجود آورد و در واقع اسلام واقعی را به دنیا معرفی کرد.

محمدصالح مرادی با تاکید به اینکه امام خمینی (ره) وحدت در جهان اسلام را به ارمغان آورده است، می افزاید: امام راحل با ظلم ستیزی و استکبارستیزی ابهت طاغوت را از بین برد تا انقلاب پیروز شد و رهبری ایشان در این راه بی نظیر بود.

وی با بیان اینکه هفته وحدت ارمغان افکار والای معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) است، اظهار می دارد: هفته وحدت بهترین فرصت برای تحکیم پیوند بین مسلمانان، بیان اندیشه ها و آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری برای تقویت هر چه بیشتر وحدت و انسجام اسلامی در جامعه است .

امام جمعه موقت اهل سنت شاهین دژ بیان می کند: بی ‏تردید اگر مسلمانان، قرآن و پیام‏ های رهایی ‏بخش این کتاب آسمانی و رهنمودهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را سرلوحه امور سیاسی و اجتماعی خویش قرار دهند هیچ قدرتی توان مقابله با آنها را نخواهد داشت .

امروز شاهد شکست دشمن در ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستیم

امام جمعه پیرانشهر هم می گوید: به برکت انقلاب اسلامی و تدابیر معمار کبیر انقلاب و امروز با بصیرت مقام معظم رهبری شاهد شکست دشمن در ایجاد تفرقه بین مسلمانان و مذاهب هستیم.

ماموستا مصطفی محمودی می افزاید: امام خمینی(ره) معتقد بودند که اگر روابط کشورهای اسلامی معطوف به وحدت کلمه باشد، اختلافات و زمینه‌های جدایی فرو کاسته می‌شود که در این راستا تواستند موفق عمل کنند.

به گفته وی، امام خمینی(ره) برای ایجاد صلح و صفا، وحدت را ضروری می دانست، که از جمله اقدامات برای عملی کردن این مهم پایه گذاری هفته وحدت بود .

محمودی با اشاره به اینکه امام راحل مصلح بزرگی بود، اذعان کرد: بعد از رحلت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب که جانشین شد، مدیریت حاکمیت اسلام را به دست گرفت و به نحو احسنت این راه را انجام داد و امروز جای خالی امام (ره) را پر کردند.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، به وجود آوردن عزت برای جامعه ما و جهان اسلام است، تصریح می کند: عزت امروز جامعه ما و امت اسلامی به برکت انقلاب اسلامی است انقلابی که موجب ایجاد مودت و مهربانی میان توده‌های مردم شد.

جامعه آشوریان خود را در سوگ ارتحال امام خمینی (ره) سهیم می دانند

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان و نماینده آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی سالگرد رحلت ملکوتی امام راحل را تسلیت گفته و می گوید: جامعه آشوریان ایران یکبار دیگر خود را در سوگ گران سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) سهیم می دانند.

یوناتن بت کلیا آورده است: جامعه آشوری ایران در سراسر میهنمان همراه با دیگر هموطنان عزیز به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به سوگ نشسته اند.

وی افزوده است: جامعه آشوریان ایران در تمامی سنگرهای انقلاب همواره حضور غرور آفرین و مستحکم داشته اند و این حضور همانند همیشه ادامه می یابد.

وی به نمایندگی از جامعه آشوریان ایران، سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را به جانشین گرانقدر آن حضرت، مقام معظم رهبری، اهل بیت امام راحل، رئیس جمهوری مجبوب و همه ملت شریف ایران تسلیت گفته است.

سخن آخر اینکه وحدت اسلامی مورد نظر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با تبعیت مسلمانان ثمرات فراوانی به بار آورده که پدیده انقلاب اسلامی ایران، هراس استکبار جهانی از مسلمین و بیداری اسلامی را می توان از آن جمله ثمرات عنوان کرد لذا می توان به این نتیجه رسید که آرمان وحدت امام خمینی (ره) موجب پیروزی و رمز بقای امت اسلامی است.
https://taghribnews.com/vdccexqi42bqmi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی