تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 243123
//دو خبر از بحرین//

انتقاد هیومن رایتس فرست از دروغ پردازی منامه دربارۀ حقوق بشر در بحرین/ دیوار نژادپرستانه آل خلیفه در دراز و فلج شدن زندگی بحرینی‌ها

مدیر بخش دفاع از حقوق بشر در سازمان "هیومن رایتس فرست" با انتقاد از دروغ پردازی های منامه درزمینه حقوق بشر در بحرین، خواهان اعمال فشار بر دولت آل خلیفه شد.
انتقاد هیومن رایتس فرست از دروغ پردازی منامه دربارۀ حقوق بشر در بحرین/ دیوار نژادپرستانه آل خلیفه در دراز و فلج شدن زندگی بحرینی‌ها
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "برایان دلی" خاطرنشان کرد: مقامات بحرینی در طول هفته گذشته و همزمان با نزدیک شدن به موعد نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، ازسفر شماری از مدافعان حقوق بشر جلوگیری کردند.
 
وی تصریح کرد: افزون بر بازداشت شمار زیادی ازفعالان و محاکمه آنان، محمد التاجر یکی از وکلا، ایناس عون فعال سیاسی و حسین راضی حقوقدان از سفر به ژنو محروم شده اند و پیش بینی می شود افراد بیشتری در روزهای آتی در بحرین سرکوب شوند.
 
مدیر بخش دفاع از حقوق بشر سازمان "هیومن رایتس فرست"(اول حقوق بشر) با انتقاد از اقدامات دولت بحرین در مخفی کردن حوادث این کشور و تلاش برای گمراه کردن افکارعمومی گفت: بازداشت افراد، شکنجه در دوره بازداشت، محاکمه های ظالمانه و هدف قرار دادن جامعه مدنی در بحرین همچنان ادامه دارد و دروغ پردازیهای مقامات منامه در این زمینه، پرونده این کشور در حقوق بشر را زیر سئوال می برد.
 
برایان دلی افزود: بحرین باید سال آینده گزارش دوره ای خود را به سازمان ملل ارائه دهد بنابراین نمی تواند پرونده سیاه خود در زمینه حقوق بشر را پنهان کند و سازمانهای غیر دولتی که تمایل دارند گزارش دوره ای جامعی درباره نقض حقوق بشر دولت بحرین ارائه دهند، باید پیش از اول مهر ماه،( 22 سپتامبر آینده) اقدام کنند.
 
دیوار نژادپرستانه آل خلیفه در «دراز» و فلج شدن زندگی بحرینی‌ها
 
رژیم بحرین از 67 روز پیش تاکنون با محاصره همه جانبه منطقه دراز در نزدیک شهر منامه پایتخت این کشور، دیوار نژادپرستانه‌ای در اطراف این منطقه کشیده و زندگی اجتماعی مردم را مختل کرده است.
 
شبکه تلویزیونی " اللؤلؤة" بحرین در گزارشی اختصاصی به وضعیت ناگوار مردم محاصره شده در منطقه دراز پرداخته است که منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در آن قرار دارد.
 
شهروندان بحرینی از زمان اقدام رژیم بحرین در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم در اطراف این خانه تحصن کرده و ضمن اعلام همبستگی، درخصوص هرگونه تعرض به جان ایشان هشدار داده اند.
 
اهالی منطقه دراز از حداقل حقوق خود که منشورهای بین المللی آنها را تضمین کرده و خود رژیم بحرین آنها را در قانون اساسی کنونی خود آورده است، محروم شده اند. درحالی که این منشورها بر حق آزادی تجمع، تماس و ارتباط بین مردم تاکید می کند؛ رژیم بحرین اهالی دراز را به بهانه "تجمع مسالمت آمیز" در اطراف خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم از حداقل حقوق خود محروم کرده است.
 
توجیه های واهی مسئولان بحرینی نتوانسته است کارشناسان سازمان ملل را فریب دهد. آنها تاکید کرده اند که محاصره منطقه دراز باعث اعمال محدودیت در انجام شعائر دینی، برگزاری نماز جمعه و تجمع های مسالمت آمیز و محدودیت تردد و  دسترسی به شبکه اینترنت و اعمال محدودیت برای رهبران دینی شیعیان شده است.
 
مسئولان بحرینی به توجیه اقدامات انتقامجویانه طائفه ای خود اکتفا نکرده بلکه پا را فراتر گذاشته و دست به بازداشت و احضار افراد و شخصیت ها زده اند. کارشناسان سازمان ملل این اقدامات مسئولان بحرینی را خودسرانه و ظالمانه دانسته اند؛ زیرا به خاطر اقدام شهروندان در اعمال حقوق مشروع خودشان صورت گرفته است.
 
این محاصره که همه ورودیهای اصلی و فرعی به منطقه دراز را بسته است، زیرپا گذاشتن قوانین و موازین و ارزشها به شمار می رود و زندگی اجتماعی اهالی این منطقه را مختل کرده است؛ زیرا دید و بازدیدهای خانوادگی در منطقه دراز همچنان ممنوع است و اهالی ساکن دیگر مناطق به بهانه این محاصره غیرقانونی، از ورود به منطقه الدراز برای ملاقات با پدر و مادرها و دیگر بستگان خودشان محروم هستند.
 
مسئولان امنیتی به جلوگیری از انجام دید و بازدیدهای خانوادگی بسنده نکرده اند بلکه حتی بستگان افراد متوفی نیز از ورود به منطقه دراز برای شرکت در مراسم تشییع و سوگواری عزیزانشان منع شده‌اند. کار به جایی رسیده است که حتی یکی از خانواده های ساکن منطقه دراز از 45 سال پیش تاکنون، مجبور شده است که پیکر متوفای خود را به زادگاهش منتقل کند؛ زیرا مسئولان امنیتی اجازه عبور بستگانش را نداده‌اند زیرا قرار بود که پیکر این فرد در گورستان دراز تشییع شود.
 
خانواده های ساکن منطقه دراز مجبور شده اند که با موازات برگزاری مراسم عزاداری در داخل این منطقه برای افراد متوفای خود، مراسم همزمانی را در خارج از این منطقه برگزار کنند؛ زیرا مسئولان امنیتی به خاطر این محاصره غیرقانونی از ورود آنها به داخل منطقه دراز برای شرکت در مراسم عزاداری جلوگیری می‌کنند.
 
نه تنها مراسم سوگواری در غم و اندوه عزیزان برای اهالی منطقه پرجمعیت دراز ممنوع شده است بلکه آنها از شادمانی و برگزاری مراسم جشن نیز محروم شده اند. بسیاری از خانواده ها برگزاری مراسم خواستگاری و جشن ازدواج عزیزان خود را به خاطر محاصره منطقه دراز و دشواری تردد در داخل و ورود و خروج به آن به تعویق انداخته‌اند. برخی دیگر نیز مجبور شده‌اند که مراسم ازدواج فرزندانشان را به خارج از این منطقه منتقل کنند تا از آثار و تبعات محاصره ظالمانه منطقه دراز در امان بمانند.
https://taghribnews.com/vdcci1qi12bq0s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی