تاریخ انتشار۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : 218329

نگرانی صلیب سرخ جهانی از وضعیت ساکنان مضایا/ وضعیت جسمی بسیاری از افراد به دلیل نبود غذا وخیم است

صلیب سرخ جهانی با اشاره به وضعیت سلامتی و جسمانی وخیم و اسفناک ساکنان مضایای سوریه، بر ضرورت ارسال کمک های پزشکی برای ساکنان این شهرک محاصره شده، در سریعترین زمان ممکن تأکید کرد.
نگرانی صلیب سرخ جهانی از وضعیت ساکنان مضایا/  وضعیت جسمی بسیاری از افراد به دلیل نبود غذا وخیم است
به گزارش  خبرگزاری تقریب(تنا)، "دیبه فخر" سخنگوی کمیته صلیب سرخ جهانی درنشستی خبری اعلام کرد: وضعیت جسمانی کودکان، زنان و کنهسالان سوری در شهرک محاصره شده مضایا به دلیل نبود مواد غذایی و گرسنگی به شدت وخیم است و برخی از آنها با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

فخر با اشاره به اینکه کمک های انسانی نخستین بار اکتبر (مهر/ آبان) سال گذشته میلادی وارد این منطقه شده است، وضعیت ساکنان این شهرک را بسیار دردناک و تاسف بار توصیف کرد.

وی ادامه داد: برخی از ساکنان مضایا 5 روز است که غذانخورده اند، همچنین وضعیت جسمی بسیاری از افراد به دلیل نبود غذا وخیم است. شیرخواران، کودکان، زنان و کهنسالان از بیماری و انواع مشکلات جسمی رنج می برند، اغلب شان بسیار ضعیف و لاغر شده اند و دیگر توانایی برای ادامه زندگی ندارند.

سخنگوی کمیته صلیب سرخ جهانی با تأکید بر ضرورت خروج هرچه سریعتر بیماران از این شهرک، افزود: دیدارها با مقام های سوریه برای خروج این افراد درحال انجام است.

وی همچنین بر ضرورت ارسال کمک های پزشکی برای ساکنان این شهرک در نزدیک ترین زمان ممکن، تأکید کرد.

فخر با بیان اینکه، مرحله دوم ارسال کمک های انسانی به مضایان امروز پنج شنبه تکمیل می شود ابراز امیدواری کرد که نهادهای ذیربط بتوانند در اسرع وقت خود را به شهرک محاصره شده الزبدانی نیز برسانند.

وی از همه طرف های درگیر در سوریه خواست که اجازه دهند کمک های انسانی به همه مناطق نیازمند این کشور بدون هیچ گونه مانعی، ارسال شود.

شهر مضایا که در کنترل تروریست هاست، از هفت ماه گذشته تاکنون درمحاصره شدید به سر می برد، طبق هماهنگی های انجام شده بین سازمان ملل با دمشق قرار شد دوشنبه آینده عملیات امداد رسانی به این شهرک ها آغاز شود.

دولت سوریه نیز در روزهای گذشته موافقت خود با ورود کمک بشر دوستانه به شهرک های محاصره شده مضایا، کفریا و الفوعه اعلام کرد.

"بشار جعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین به تازگی اعلام کرد که کمک های ارسالی به مردم شهرک مضایا را تروریست ها به سرقت بردند و تحویل ساکنان این شهرک ندادند.
 
https://taghribnews.com/vdcci4qio2bqs18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی