تاریخ انتشار۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 266821
متکی در جمعی از علما و شیوخ غنا و گینه:

بزرگترین رسالت ما معرفی اسلام راستین و واقعی به جهانیان است

معاون امور‌بین الملل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: بزرگترین رسالت ما معرفی اسلام راستین و واقعی به جهانیان است.
بزرگترین رسالت ما معرفی اسلام راستین و واقعی به جهانیان است
 به گزارش خبرگزاری تقریب، "منوچهر متکی" معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب روز یکشنبه در دیدار جمعی از علما و شیوخ کشورهای غنا و گینه که در محل مجمع جهانی تقریب در تهران برگزار شد، تأکید کرد: طبیعت مسلمین، طبیعت اعتدالی و حرکت در مسیر صلح و آرامش است.
 
وی با بیان اینکه علیرغم اتفاقات چند سال اخیر، امروز اسلام تولدی جدید در جهان پیدا کرده است، افزود: امروز چاپ قرآن کریم و کتب معارف اسلامی نه تنها در جهان اسلام بلکه در کشورهای غیر‌اسلامی در اروپا و آمریکا چندین برابر شده و این نشان‌دهنده فراهم شدن زمینه جدید برای اسلام است.
 
معاون اموربین‌الملل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه بزرگترین رسالت ما معرفی اسلام راستین و واقعی به جهانیان است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد ترویج اسلام بدلی از سوی دشمنان اسلام در مقابل اسلام واقعی بودیم که هدف اسلام بدلی ترویج جنگ و درگیری میان برادران مسلمان می‌باشد.
 
دکتر متکی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها، گروه‌های تکفیری و افراطی را به وجود آورده‌اند، گفت: هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا اعتراف کرد که ما داعش را به وجود آورده‌ایم و یا اینکه اسرائیلی‌ها گفتند که اگر بحران سوریه حل شود، امنیت ما دچار مشکل می‌شود؛ لذا امنیت ما ایجاب می‌کند که جهان اسلام نا‌امن باشد.
 
معاون اموربین‌الملل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: ارائه تصویری مخدوش از اسلام و نهادینه کردن اختلاف و درگیری میان امت اسلامی از اهداف اصلی دشمنان اسلام برای ایجاد گروه‌های تکفیری و افراطی در جهان اسلام است.
 
وی با بیان اینکه اسلام رسالت بسیار بزرگی بر دوش علما نهاده است، افزود: علما وظیفه دارند اسلام واقعی را برای مردم تبیین کنند تا مردم اسلام واقعی را از اسلام افراطی و تکفیری تشخیص دهند.
 
در ادامه این دیدار علمای حاضر ضمن استقبال از سخنان دکتر متکی تأکید کردند اختلاف و خونریزی کنونی در جهان اسلام بسیار تأسف‌بار است این در حالی است که اسلام همه ما را به وحدت و دوستی دعوت می کند.
 
همچنین علمای حاضر ضمن حمایت از اندیشه وحدت و تقریب، تأکید کردند که اندیشه تقریبی که جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن است باید بیشتر گسترش یابد و امروز اندیشه تقریب طرفداران بسیار زیادی در جهان اسلام دارد.
https://taghribnews.com/vdccieqis2bqe48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی