تاریخ انتشار۲۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب : 257425

تظاهرات شیعیان نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی

شمار زیادی از شیعیان نیجریه در اعتراض به اقدامات ارتش و نیروهای امنیتی این کشور تظاهرات کردند و خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی شدند.
تظاهرات شیعیان نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، تظاهرات مسالمت آمیز شمار زیادی از شیعیان نیجریه علیه ارتش و نیروهای امنیتی، درشهر "آبوجا" (پایتخت نیجریه) برگزار شد.  شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی و خودجوش، خواستار آزادی فوری  "شیخ ابراهیم زکزاکی" رهبر شیعیان این کشور و همسر ایشان شدند.
 
در راستای این تظاهرات، شمار زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی درآستانه پایان مهلت اجرای حکم دادگاه نیجریه و  آزادی "شیخ ابراهیم زکزاکی" و همسر وی، هشتگ اعتراضی "رهبرمان را آزاد کنید" را در شبکه توییتر فعال کردند.
 
براساس اعلام رسمی دادگاه نیجریه، پلیس این کشور موظف است مقدمات آزادی شیخ زکزاکی و همسر وی را فراهم کرده و نسبت به انجام اقدامات مقتضی کوتاهی نکند.
 
اعلام خبر آزادی قریب الوقوع شیخ ابراهیم زکزاکی موجب شده است تا شیعیان این کشور ضمن ابراز خرسندی از پیروزی مواضع حقوقی خود در برابر نهادهای قضایی، بر لزوم احترام به حقوق اجتماعی و مذهبی همه پیروان ادیان توحیدی در نیجریه تاکید کنند.
 
ناظران سیاسی بر این باورند که آزادی رهبر شیعیان نیجریه نشانه شکست سیاست های آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود در نیجریه بوده و درمقابل، یک پیروزی بزرگ برای میلیون ها نفر از شیعیان این کشور آفریقایی است.
 
https://taghribnews.com/vdccimqip2bqp08.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی