تاریخ انتشار۲۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۸
کد مطلب : 289024

دستور العبادی برای برافراشتن پرچم عراق در مناطق مورد مناقشه/تسلط داعش بر دو روستا در غرب کرکوک با سوء استفاده از خلأ امنیتی

نخست وزیر عراق دستور برافراشته شدن پرچم این کشور در مناطق مورد مناقشه با اقلیم کردستان را داد.
دستور العبادی برای برافراشتن پرچم عراق در مناطق مورد مناقشه/تسلط داعش بر دو روستا در غرب کرکوک با سوء استفاده از خلأ امنیتی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق روز گذشته دستور داد که پرچم عراق در کرکوک و مناطق مورد مناقشه با اقلیم کردستان عراق برافراشته شود.

نیروهای عراقی بعد از عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگ از مواضع خود در طوزخورماتو در مرزهای کرکوک پرچم‌های کردستان عراق را پایین کشیده و در این مواضع مستقر شدند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی اعلام کرد که نیروهای عراقی ساختمان استان‌داری کرکوک را بدون مقاومت پیشمرگ‌ها تحت کنترل خود درآوردند.

خبر دیگر اینکه، چند ساعت پس از تسلط نیروهای ارتش عراق بر ساختمان استانداری کرکوک و عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگ از این استان داعش بر دو روستا در اطراف شهرستان دبس تسلط یافت که نیروهای عراقی درصدد بازپس‌گیری آن برآمده و اکنون درگیری‌هایی میان نیروهای دولتی و داعش در شهرستان دبس در غرب کرکوک رخ داده است.

افراد مسلح داعش از درگیری‌های نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها سوءاستفاده کرده و از طریق صحرای استان صلاح الدین و الانبار با سوء استفاده از خلأ امنیتی بر این دو روستا تسلط یافتند.

این اتفاق بعد از کنترل کامل نیروهای عراقی بر شهر کرکوک و تسلط بر مهمترین تأسیاست حیاتی این شهر در پی عملیات سریع ارتش عراق که درگیری چندانی را به همراه نداشت، رخ داد.

یک افسر ارتش عراق که نخواست نامش فاش شود، گفت:‌ افراد مسلح داعش عصر دوشنبه بر دو روستای الملح و طویلیعه از توابع شهرستان دبس تسلط یافتند.

این منبع افزود: افراد مسلح داعش در این دو روستا استقرار یافته و بر آن دو مسلط شدند و از نبود نیروهای امنیتی در آنجا سوء استفاده کردند، چون نیروهای امنیتی مشغول عملیات نظامی در کرکوک بودند.

وی خاطرنشان کرد: افراد مسلح به سمت میادین نفتی بای حسین در این منطقه در حال حرکت‌ هستند تا بر آنها مسلط شوند.

این منبع تصریح کرد: عملیات استقرار داعش در این دو روستا با کوچ ساکنان کرکوک به مناطق مجاور همراه شد؛جنگنده‌های ارتش عراق نیز دست به پروازهایی برای رصد و نابودی افراد مسلح داعش در مقرهایشان زدند که تعدادشان ده‌ها نفر برآورد می‌شود.

شهرستان دبس در ۴۵ کیلومتری غرب کرکوک و مرکز استانی به همین نام است؛ شهرستان دبس و چاه‌های نفت آن تحت حمایت نیروهای پیشمرگ حزب دموکرات کردستان عراق وابسته به مسعود بارزانی است.
 
https://taghribnews.com/vdccioqi02bq4x8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی