تاریخ انتشار۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 229426

روسیه مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

روسیه با عرضه آثار تخصصي ـ علمي بنیاد مطالعات اسلامی اين کشور، مهمان ویژه بیست‌و نهمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد.
روسیه مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، براساس توافق سال گذشته که جمهوری اسلامی ایران مهمان نمایشگاه کتاب روسیه بود، اردیبهشت‌ امسال هم روسیه مهمان بیست‌و نهمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.
 
قرار است تا چند روز دیگر، گری گریوف، قائم مقام آژانس فدرال مطبوعات و رسانه‌های گروهی روسیه، رئیس کتاب فروشی بیبلو گلوبوس، رئیس بنیاد کتاب روسیه و سرگئی کائیکن، رئیس نمایشگاه کتاب مسکو وارد تهران شوند.
 
قرار است در مدت برپایی نمایشگاه کتاب تهران، روسها در غرفه ۳۰۰ متر مربعی، نشست‌های مختلفی با هدف شناساندن فرهنگ، هنر، ادبیات و جاذبه‌های گردشگری روسیه و نیز معرفی ترجمه‌های متقابل ادبیات ایران و روسیه برگزار کنند.

روس‌ها همچنین برنامه‌های مختلفی باهدف تقویت و افزایش سطح مبادلات درحوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ... با دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر كشورمان خواهند داشت.
 
درنمایشگاه بين المللي کتاب تهران، آثار بنیاد مطالعات اسلامی روسیه عرضه خواهد شد. همچنين مؤسسه انتشاراتی صدرا مسکو بنا به دعوت انجمن ناشران کتاب روسیه و مؤسسه بین‌المللی نمایشگاه‌های کتاب روسیه به نمایندگی از بنیاد مطالعات شرکت و ضمن عرضه و نمایش آثار، برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز برگزار خواهد كرد.
 
مراسم اعطای جوایز «سرزمین ناشناخته» به حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو‌پناه، رئیس مؤسسه حکمت و فلسفه ایران به دلیل همکاری فعال با انستیتو فلسفه مسکو و به ویژه همکاری در انتشار سالنامه فلسفی اشراق با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی 15 اردیبهشت برگزار مي‌شود.
 
همچنين، نشستي با حضور حبیب احمدزاده به دلیل استقبال از ترجمه روسی رمان وي با عنوان «شطرنج با ماشین قیامت» برگزار خواهد شد و رونمایی از سری کتاب‌های نویسندگان مردمی ایران رمان‌ها و داستان‌های ترجمه شده به زبان روسی از سوی انتشارات صدرا مسکو صورت مي‌گيرد.
 
مراسم رونمایی از آثار ویژه ایران و فرهنگ ایرانی همراه با معرفي کتاب‌های «ایران ما» و «نوروز»، 16 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد. همچنين، ویژه مطالعات قرآنی و شرق‌شناسی و درباره فهم روسیه از شرق 18 اردیبهشت‌ماه مورد بحث و بررسی خواهد گرفت.
 
بنیاد مطالعات با بیش 150 عنوان اثر منتشر شده به روسی در موضوعات مختلف قرآنی و روایات، فلسفه، عرفان و کلام، تاریخ اسلام، اندیشه دینی معاصر و سیره معصومین(ع) و همچنین، رمان و ادبیات دفاع مقدس بیشترین تلاش را برای برقراری پُل اندیشه و فرهنگ میان دو کشور انجام داده است.
 
گفتنی است برخی نویسندگان ایرانی و روسیه‌ای و نیز مترجمان آثار ایرانی به روسی در غرفه روسیه حضور خواهند داشت و فرصت مناسبی برای گفت‌وگوهای مستقیم و تعامل فرهنگی فراهم خواهد بود.
 
 
https://taghribnews.com/vdccioqie2bqi08.ala2.html
مرجع : روابط عمومی سازمان فرهنگ
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی