تاریخ انتشار۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 209022
ظریف:

ایران به تصمیم مردم لبنان احترام می گذارد

وزیرامورخارجه در دیدار با همتای لبنانی خود با اشاره به تحولات این کشور تاکیدکرد: ما به هر تصمیمی که مردم و گروه های لبنانی در مورد حل بحران ریاست جمهوری لبنان اتخاذ کنند، احترام می گذاریم.
ایران به تصمیم مردم لبنان احترام می گذارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر محمد جواد ظریف، با "جبران باسیل" وزیر خارجه لبنان، که به منظور شرکت در نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ به تهران سفر کرده است، دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه در این دیداربا اشاره به روابط محکم دو کشور اظهار داشت: مناسبات تهران و بیروت همواره در حال توسعه است و امیدوار هستیم که با رایزنی های تجار و مدیران شرکت های اقتصادی دو کشور، شاهد رشد روزافزون همکاری های تهران و بیروت باشیم.

وی با اشاره به تحولات جاری سوریه گفت: افراط گرایی و تروریسم به ویژه گروه های تکفیری و داعش، خطرات زیادی را برای مردم سوریه و منطقه به وجود آورده است.

ظریف خطرات تروریسم را که با تابعیت های مختلف در سوریه پناه گرفته اند، علل افزایش ناامنی و سیل مهاجرت بی گناهان به سمت اروپا برشمرد و افزود: این تهدیدات روزافزون نیاز به همکاری مسئولانه همه کشورها دارد.

وی با اشاره به آخرین تحولات لبنان تاکید کرد: ما به هر تصمیمی که مردم و گروه های لبنانی در مورد چگونگی حل بحران ریاست جمهوری لبنان اتخاذ کنند، احترام می گذاریم.

ظریف درباره تحولات اسفبار ناشی از بمباران متوالی مردم یمن  هم گفت: تحولات یمن، راه حل نظامی ندارد و بمباران مردم بی گناه در این هفت ماه هیچ نتیجه و ثمری در برنداشته است؛ یمن بر اساس خواست مردم و گروه های مختلف یمنی با رجوع به منطق،عقل و گفتگوهای سیاسی به سوی امنیت و ثبات خواهد رفت.

"جبران باسیل" نیز با اظهار تاسف از فاجعه منا، از طرف دولت و مردم لبنان با دولت و مردم ایران ابراز همدردی کرد و تسلیت گفت.

وزیر امور خارجه لبنان در مورد تحولات سوریه هم گفت: آثار و پیامدهای ناشی از تحولات جاری سوریه موجب افزایش روند مهاجرت به اروپا شده است و  این پدیده لبنان را نیز فرا گرفته است.

وی با تشریح آخرین تحولات لبنان اظهار داشت: چشم انداز تحولات لبنان بی تأثیر از رخدادهای منطقه و صحنه بین الملل نیست؛ لبنانی ها آثار اقدامات روسیه در سوریه را با رویکردی جدید ارزیابی می کنند.

باسیل ابراز امیدواری کرد که تجار لبنانی در مرحله گشایش ناشی از رفع تحریم ها گامهای بلندی را برای توسعه همکاری های بیروت-تهران بردارند.
 
https://taghribnews.com/vdccioqii2bqxx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی