تاریخ انتشار۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۲
کد مطلب : 259225

تظاهرات مردم تونس در اعتراض به بازگشت تروریست های تونسی

صد ها نفر از مردم تونس در اعتراض به بازگشت تونسی های تروریست از کانون های بحران به کشورشان، به خیابان های پایتخت رفتند و با برپایی تظاهراتی خواستار ممانعت از ورود این افراد به کشور و یا سلب تابعیت آنها شدند.
تظاهرات مردم تونس در اعتراض به بازگشت تروریست های تونسی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از الیوم السابع، معترضان با حمل دست نوشته هایی با مضمون «بازگشت تروریست ها به وطن را نمی پذیریم» نسبت به بازگشت شمار زیادی از تروریست های تونسی به کشورشان اعتراض کردند.
 
در همین راستا، مجلس نمایندگان تونس 12 بهمن ماه طرح تشکیل کمیته تحقیق برای بررسی و پیگیری شبکه هایی را تصویب کرد که برای جذب و انتقال جوانان تونسی به کانون های درگیری در خارج از این کشور فعالیت داشته اند.
 
از سوی دیگر، «الهادی المجدوب» وزیر کشور تونس در آغاز ماه ژانویه سال جاری در جلسه پارلمان، آمار رسمی تروریست های تونسی حاضر در کانون درگیری ها یعنی سوریه، عراق و لیبی را 2 هزار و 929 نفر اعلام کرده بود.
 
وی همچنین در دسامبر سال 2016 گفته بود که با تدابیر امنیتی به کار گرفته شده در مرزهای تونس، ‌مانع از خروج جوانان تونسی به کانون درگیری ها شدند و به این ترتیب، از سفر حدود 3 هزار و 970 نفر به مناطق جنگی ممانعت به عمل آمد.
 
مردم تونس در یک ماه گذشته بارها و بارها با برپایی تجمعات اعتراض آمیز، به بازگشت تروریست های تونسی از کانون های بحران اعتراض کرده اند.
 
گزارش های بین المللی حاکی از آن است که تعداد تروریست های تونسی در لیبی، سوریه و عراق بالای 5 هزار و 500 نفر است.
 
داعش که با استفاده از هرج و مرج و خلأ امنیتی در لیبی، حیاط خلوتی برای خود در این کشور ایجاد کرده، ده ها تروریست خود را در ماه مارس گذشته (اسفند/فروردین) به بن قردان تونس فرستاد و در حمله ای علیه مواضع پلیس و ارتش این کشور، دست کم 53 نفر را کشت.
 
در پی وقوع یک سلسله حمله های تروریستی خونین در سال 2015 میلادی در تونس، مقام های این کشور چندین بار وضعیت فوق العاده در تونس اعلام کردند.
 
https://taghribnews.com/vdccioqip2bqpi8.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی