تاریخ انتشار۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : 209725
//دو خبر از عربستان//

صدور مجوز اعدام «شیخ نمر» /تاکید نویسنده عربستانی بر ضعف حکومت آل سعود

محمد بن نایف وزیر کشور و ولی‌عهد عربستان حکمی صادر کرده که بر اساس آن اجرای حکم اعدام شیخ نمر بدون هشدار قبلی امکان پذیر شده است.
صدور مجوز اعدام «شیخ نمر» /تاکید نویسنده عربستانی بر ضعف حکومت آل سعود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت کشور عربستان با امضای «محمد بن نایف» ولی‌عهد این کشور حکم اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه عربستانی را تأیید کرده که به معنای مجوز به وزارت کشور برای اجرای حکم اعدام او بدون هشدار قبلی است.
 
«محمد النمر» برادر شیخ نمر که از سوی رژیم آل سعود به اتهام عدم اطاعت از ولی‌امر به اعدام محکوم شده اعلام کرد که دادگاه تجدید نظر و دادگاهی عالی عربستان به وزارت کشور مجوز اجرای حکم اعدام را داده و این مجوز باید دیوان پادشاهی این کشور ارجاع داده شود که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان نیز آن را امضا کند.
 
به این ترتیب مانند «علی النمر» برادر زاده شیخ نمر، امکان اجرای حکم اعدام این روحانی سرشناس شیعه بدون هشدار قبلی به خانواده او وجود دارد.
 
پیشتر نیز محمد النمر گفته بود وقتی پادشاه عربستان تصمیم بگیرد حکم اعدام علی را اجرا کند؛ وزارت کشور بدون اینکه به ما اعلام کند دست به این کار خواهد زد به همین دلیل ممکن است در صورت اجرای کم خبر اعدام پسرمان را از تلویزیون، رادیو یا رسانه‌ها بشنویم.
 
خبر دیگر این که یک نویسنده سرشناس عربستانی گفت که بقای رژیم سعودی از قدرت آن نیست، بلکه نشان دهنده ضعف آن است.
 
"مضاوی الرشيد" نویسنده و پژوهشگر سرشناس عربستانی درصفحه توییتر خود نوشت که بحث های زیادی درباره تنش ها و اختلافات موجود درداخل خاندان حاکم سعودی مطرح است، اما مادامیکه مردم خارج از عرصه تصمیم گیری هستند، این مساله برای ما اهمیتی ندارد".
 
الرشید از جامعه عربستان خواست که به سمت تغییر حرکت کند.
 
وی خطاب به مردم عربستان گفت " نباید منتظر فرصت ناشی از اختلافات میان طبقه حاکم باشید، بلکه باید خود را برای مرحله آینده آماده کنید.
 
الرشید افزود درصورت ادامه حکومت سلمان و پسرش و یا روی کار آمدن افرادی از این خاندان بدون مشارکت مردم در سیاست و تصمیم گیری، وضعیت تغییر نخواهد کرد.
 
وی ادامه داد " نباید در برابر وضعیت کشوری که ثروتش غارت و برای اختلافات منطقه ای و یا جنگ های طولانی صرف می شود، تماشاچی بود.
https://taghribnews.com/vdccioqip2bqxm8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی