تاریخ انتشار۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۹:۲۴
کد مطلب : 141324

افتتاح جشنواره فرهنگی اندونزی در تهران

جشنواره فرهنگی اندونزی با محوریت "۱۰۰۰ سال روابط فرهنگی بین ایران و اندونزی" عصر امروز یکشنبه در سالن همایش های برج میلاد تهران افتتاح شد.
افتتاح جشنواره فرهنگی اندونزی در تهران
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)، "محمد باقر خرمشاد"رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در این مراسم با گرامیداشت هفته فرهنگی اندونزی در تهران، اظهار داشت: اندونزی کشوری با ویژگی های بسیار است که از آن جمله می توان به عنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی در جهان، یکی از بنیانگذاران جنبش عدم تعهد و قرار داشتن در منتهی الیه شرق جهان اسلام اشاره کرد و این کشور اینک تمدن اسلامی را به خوبی نمایندگی می کند.

وی با اشاره به روابط حسنه دو کشور ایران و اندونزی در تاریخ، خاطرنشان کرد: با توجه به هزار سال سابقه روابط بین دو کشور ایران و اندونزی، این روابط در سال های اخیر گسترش زیادی یافته است.

رئیس سازمان فرهنگ در ادامه بیان داشت: امروز ایران و اندونزی شرق و غرب جهان اسلام را به هم متصل می کنند و بالطبع گسترش روابط تامین کننده و تقویت کننده جبهه تمدن جهان اسلام در جهان امروز است خصوصا در شرایط کنونی جهان اسلام که از برخی مسائل و مشکلات رنج می برد.

وی افزود:ظرفیت های فرهنگی دو کشور در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری بسیار گسترده است لذا از جانب ایران این آمادگی وجود دارد که روابط فرهنگی را گسترش دهیم.

خرمشاد در ادامه با تقدیر از مقامات اندونزی برای همکاری جهت برگزاری هفته های فرهنگی ایران در این کشور، گفت:اولین کمیسیون فرهنگی مشترک دو کشور سال گذشته برگزار شد و امیدواریم كه فعاليت دومین کمیسیون نیز در آینده نزدیک به انجام برسد.

وی همچنین به حضور موثر دو کشور اندونزی و ایران در عرصه های بین المللی و اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود:حضور مشترک ایران و اندونزی در سازمان های بین المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی، یونسکو، عدم تعهد و... می تواند ظرفیت همکاری های مشترک را گسترش دهد.

"محمد نوح" وزیر فرهنگ اندونزی نیز با تقدیر از برگزاری این جشنواره، تاکید کرد: ما افتخار می کنیم با ملتی همکاری می کنیم که دارای فرهنگی بزرگ و باستانی است.

وی افزود: با توجه به پیشرفت های روزافزون ایران می توانیم با این کشور ارتباطات شایسته ای برقرار کنیم.

سخنان سفیر اندونزی در تهران، پخش نماهنگ مربوط به جاذبه های اندونزی، اجرای زنده موسیقی توسط گروه موسیقی از این کشور و افتتاح رسمی جشنواره از دیگر برنامه های مراسم امروز بود.

گفتنی است این جشنواره از روز پنج شنبه، ۲۸ شهریورماه، با حضور هنرمندان اندونزیایی در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری برپا شده است و روز چهارشنبه، سوم مهرماه، پس از یک هفته فعالیت به کار خود پایان می دهد.

هنرمندان اندونزی به همراه مقامات ارشد فرهنگی اندونزی همچون وزیر فرهنگ این کشور در قالب یک هیات ۱۲۵ نفره میهمان ایران و در عرصه‌های مختلف " موسیقی"، "صنایع دستی" ، "فیلم" ،" نساجی" و "حرکات آیینی" در این جشنواره حضور یافته اند.

این جشنواره به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری سفارت جمهوری اندونزی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برج میلاد و فرهنگ سرای اندیشه برگزار شده است.

تهیه و تنظیم: امین تهرانی
https://taghribnews.com/vdccisqs02bq018.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی