تاریخ انتشار۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 191527

بازدید علما و طلاب مسجد مکی زاهدان از پژوهشگاه مطالعات تقریبی

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با علما و طلاب مسجد مکی زاهدان: ما داعش و وهابیت را اهل سنت نمی دانیم اما وظیفه ما و شما به عنوان علمای جهان اسلام این است که با آگاهی دادن به ملت های مسلمان تندروی ها را مهار کنیم .
بازدید علما و طلاب مسجد مکی زاهدان از پژوهشگاه مطالعات تقریبی

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) در این بازدید حجت الاسلام والمسلمین گلزاده معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فعالیت های معاونت فرهنگی گفت: از مهمترین فعالیت های این معاونت چاپ بیش از 250 عنوان کتاب درحوزه های علمی ـ پژوهشی است.
وی افزود:  نشر دیجیتال آثار تقریبی نیز درحال تدوین است و جشنوره فیلم تقریب هم انشاالله در پایان امسال در بخش هنر و رسانه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اهمیت جایگاه  وحدت و تقریب افزود : مقام معظم رهبری در حکم آیت الله اراکی به دیپلماسی وحدت اشاره نمودند که این نشان از تعامل جهانی در زمینه وحدت است، به عبارت دیگر فراگیرترین تعریف وحدت که بین علما رایج است وحدت بر محور مشترکات است.

حجت الاسلام والمسلمین گلزاده تصریح کرد: دشمنان وحدت اسلامی و استکبار جهانی با نفوذ در تندروهای دو طرف توانسته اند به فتنه مذهبی دامن بزنند و متاسفانه مسلمانان هم در این فتنه گیر افتاده اند .ما داعش و وهابیت را از اهل سنت نمی دانیم اما وظیفه ما و شما به عنوان علمای جهان اسلام این است که با آگاهی سازی به ملت های مسلمان تندروی ها را مهار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی رودباری مدیر دفتر پژوهش پژوهشگاه مطالعات تقریبی نیز در این دیدار با اشاره به گروههای علمی پژوهشگاه افزود: پژوهشگاه مطالعات تقریبی متشکل از گروه قرآن و حدیث، گروه فقه و حقوق ، گروه تاریخ و سیره، گروه موسوعه و معاجم ، گروه احیای تراث و مجمع الحوار است.

مدیر گروه قرآن و حدیث با اشاره به کتابهای چاپ شده در پژوهشگاه افزود : مجموعه گرانسنگ 62 جلدی احادیث المشترک بین الشیعه و السنه، کتاب القواعد التفسیر،المناهج التفسیرو ... در گروه قران و حدیث به چاپ رسیده است .

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی مدیر گروه فقه و حقوق هم با اشاره به اوضاع اجتماعی در زمان علامه حلی ، شیخ طوسی و شیخ مفید افزود: در زمان علمای پیشین تعامل زیادی بین شیعه و سنی برقرار بوده تا حدی که شیخ مفید در مقدمه کتاب الخلاف آورده است که اشتراکات فقهی شیعه با اهل سنت از اشتراکات مذاهب چهارگانه اهل سنت بیشتر است .
 
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdccisqsm2bqop8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی