تاریخ انتشار۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 230325

افزایش فشار داعش بر ساکنان شهر سرت لیبی

همزمان با آمادگی ارتش لیبی برای آزادسازی شهر سرت، داعش محاصره ساكنان این شهر را تنگ تر كرده است.
افزایش فشار داعش بر ساکنان شهر سرت لیبی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آورگانی كه از شهر سرت فرار كرده اند و خود را به مركز حكومت دولت وفاق ملی در طرابلس رسانده اند، از تنگ تر شدن محاصره این شهر خبردادند.
 
این آوارگان گفتند: همزمان با آمادگی ارتش برای آزادسازی شهر سرت، گروه تروریستی داعش ورودی های اصلی این شهر را بر روی خانواده هایی كه قصد دارند از شهر خارج شوند، بسته و بخشی از خانواده هایی را که قصد خروج داشتند، بازگردانده است.
 
یك آواره لیبیایی که از سرت فرار كرده گفت: مردم در شهر با كمبود شدید نان و مایحتاج اولیه مواجهند و در صورتی كه كمك های انسان دوستانه به این مناطق نرسد، ساكنان دچار «مرگ تدریجی» می شوند.  وی افزود: برای خروج از شهر سرت با انواع بد رفتاری ها روبرو شدیم به گونه ای كه در موارد زیادی، مورد ضرب وشتم قرارگرفتیم. تروریستها مانع حمل ابتدایی ترین وسایل زندگی ازجمله داروهای مورد نیاز كودكان و افراد مسن می شدند.
 
سقوط حكومت معمر قذافی در سال 2011 تاكنون، لیبی را صحنه هرج و مرج و ناآرامی كرده است، به گونه ای كه دو دولت به موازات یكدیگر در این كشور شكل گرفت. دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» به مركزیت طرابلس كه مورد حمایت محافل بین المللی است، درغرب این كشور، دولت دیگر موسوم به دولت طبرق به مركزیت شهر طبرق و به ریاست «عبدالله الثنی» در شرق لیبی تشكیل شده است.
https://taghribnews.com/vdccixqip2bq118.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی