تاریخ انتشار۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 284470

اولین گفتگوی تلفنی هنیه و عباس پس از تفاهمات اخیر قاهره

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" پس از مدت ها قطعی روابط میان این جنبش و فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین، یک روز پس از دستیابی طرفین به برخی تفاهمات در قاهره و انحلال کمیته اداری با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار کرد.
اولین گفتگوی تلفنی هنیه و عباس پس از تفاهمات اخیر قاهره
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این تماس تلفنی در راستای فضای مثبت آشتی ملی پس از اعلام انحلال کمیته اداری و فراهم شدن زمینه برای عمل دولت رامی حمد الله به مسؤولیت های خود در نوار غزه و نیز برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و پارلمان فلسطین صورت گرفت.
 
 خبرگزاری وفا اعلام کرد: عباس از فضای آشتی ملی ایجاد شده پس از توافق اخیر شکل گرفته در نتیجه تلاش های مصر، ابراز خرسندی کرد.
 
این خبرگزاری هیچ اشاره ای به جزئیات این تماس تلفنی میان هنیه و عباس که به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در سفر به نیویورک به سر می برد، نکرد.
 
این در حالی است که "فوزی برهوم"سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" هم روز دوشنبه از محمود عباس رئیس تشکیلات رام الله خواسته بود که هر چه زودتر به دولت حمدالله اجازه بر عهده گرفتن مسؤولیت ها و وظایفش در غزه را بدهد و در این کار هیچ تأخیر و تعللی ایجاد نکند.
 
برهوم با صدور بیانیه ای مطبوعاتی از عباس خواست، اقدامی فوری برای لغو تمامی تصمیمات و اقدامات اتخاذ شده علیه ساکنان غزه اتخاذ کند؛ به ویژه که جنبش حماس در راستای تلاش های مصر، با انحلال کمیته اداری موافقت کرد.
 
تشکیلات خودگردان فلسطین از ماه آوریل گذشته به بهانه تشکیل کمیته اداری در غزه، مجازات هایی را علیه نوار غزه اتخاذ کرد که از جمله آنها می توان به کاهش برق، دارو، عدم اعزام بیماران به خارج، کاهش حقوق کارمندان و بازنشسته کردن هزاران نفر از آنها اشاره کرد.

جنبش حماس روز یکشنبه تصمیم به انحلال کمیته اداری در غزه گرفت و خواستار حضور دولت حمد الله در این منطقه و عمل آن به مسؤولیت ها و وظایفش شد.
 
 
https://taghribnews.com/vdccm0qix2bq408.ala2.html
مرجع : مرکز اطلاع رسانی فلسطین
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی