تاریخ انتشار۲۲ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 42377

روند تغییرات در منطقه نشانه شکست سلطه گری امپریالیستی است

خبرگزاری تقریب (تنا) – دمشق
روزنامه "الوطن" چاپ دمشق نوشت: واشنگتن به خوبی می داند که تغییر آتی، عامل پیشرفت کشورهای عربی و شکست سنگین استراتژی سلطه جویانه امپریالیستی در شمال آفریقا و خاورمیانه است.
روند تغییرات در منطقه نشانه شکست سلطه گری امپریالیستی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، این روزنامه افزود: انقلابهای مردمی در برخی کشورهای عربی در واقع برای استقلال در تصمیم گیری عربی است.
بدون شک، بخش عمده انقلابهای مردمی در برخی کشورهای عربی، نبرد سیاسی میان نظامهای حاکم و حامیان غربی آنان با ملتهای خشمگین است.
روشن است که ادامه انقلاب در کشورهای مزبور به رغم سرنگونی رژیمهای آن و اصرار بر سرنگونی همه سمبلهای آن رژیمها نشان دهنده آن است که ملتها خواهان تغییر چهره ها نیستند بلکه محو گذشته و تصحیح شیوه، رویکرد و اهداف حکومت، سیاستهای داخلی و خارجی و شیوه تصمیم گیری را خواستارند.
انقلاب در کشورهای مورد حمایت آمریکا که به خواسته های ملتهایشان در زمینه مشارکت در تصمیم گیری سیاسی و تحقق توسعه فراگیر اهمیت ندادند، نشان دهنده میزان خشم ملتهای انقلاب کننده نسبت به سیاستهای رژیمشان است.
مخالفت مردم انقلابی نه فقط داخلی بلکه خارجی نیز هست، به عنوان مثال، اکثر مردم مصر با سیاست " حسنی مبارک" رییس جمهوری مخلوع کشورشان در زمینه تهی کردن مساله فلسطین از محتوایش و مسخ آن از طریق تشویق گفت وگوهای سازشکارانه، مخالفت و شرکت اسراییل و غرب در محاصره ظالمانه غزه را رد کردند.
آماده باش غرب به ویژه آمریکا نسبت به انقلابهای مزبور و تلاش برای دورزدن خواسته های انقلابیون از طریق استفاده از ارکان رژیمهای سابق، در واقع نشانه ترس آنان نسبت به منافعشان در قبال تغییرات جاری است.
با نگاهی به رویدادهای منطقه می توان دریافت که این ملتها، نه فقط خواستار رهایی از استبداد و فساد بلکه خواستار اعاده آزادی، استقلال در تصمیم گیری و رهایی از سلطه خارجی هستند.
صرف نظر از اینکه انقلابهای مزبور دیگر کشورها را درنوردیده یا باعث سرنگونی حکومتهای دیگر خواهد شد، این تغییر نه فقط از نظر اصلاحات داخلی حائز اهمیت است بلکه چهره منطقه از نظر حمایت از مسائل عادلانه امت و استقلال در تصمیم گیری عربی را نیز تغییر خواهد داد و خاورمیانه دیگر مانند قبل نخواهد بود.
https://taghribnews.com/vdccm1q0.2bqim8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی