تاریخ انتشار۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۲
کد مطلب : 278675

جریان های سیاسی و نهادهای مردمی مصر خواستار از سرگیری روابط قاهره و دمشق شدند

جریان های سیاسی و مردمی مصر، خواستاز از سرگیری روابط بین قاهره و دمشق و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شدند.
جریان های سیاسی و نهادهای مردمی مصر خواستار از سرگیری روابط قاهره و دمشق شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، جریان های سیاسی و مردمی مصر در بیانیه ای خواستار لغو دستورات 'محمد مرسی' رئیس جمهوری مخلوع این کشور و بازگشایی سفارتخانه های مصر و سوریه در دمشق و قاهره و بازگشت سفرای آنها شدند.

در این بیانیه همچنین خواسته شده که سوریه به اتحادیه عرب بازگردد و مصر نقش فعال تری در خصوص راه حل سیاسی بحران سوریه داشته باشد.

این بیانیه از سوی نمایندگان پارلمان، اساتید دانشگاه، فعالان عرب، احزاب از جمله حزب عرب سوسیالیست مصر، الوفاق، جریان الکرامه، حزب دمکراتیک الناصری، ائتلاف سوسیالیست و نیز کمیته های مصری همانند کمیته مقاومت در برابر عادی سازی و کمیته مردمی عرب دفاع از فلسطین و کمیته مصری برای وحدت امت عربی امضا شده است.

جریان های سیاسی و نهادهای مردمی مصر در بیانیه خود اعلام کرده اند، در حالی  که ارتش سوریه دستاوردهای چشم گیری در مواجهه با تروریسم داشته، آمریکا در تلاش است که طرح های تجزیه طلبانه خود را در سرزمین های ما پیش ببرد و رژیم صهیونیستی را با برپایی رژیم های کردی در شمال عراق و سوریه، قدرت برتر در منطقه قرار دهد.

این جریان های مصری ضمن محکومیت اقدامات مشکوک آمریکا تأکید کردند که مردم سوریه و ارتش این کشور قادر خواهند بود که در برابر این تلاش ها مقاومت کنند و طرح های تروریستی و تجزیه طلبانه آنها را ناکام بگذارند.
https://taghribnews.com/vdccm4qip2bqme8.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی