تاریخ انتشار۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : 168172
مولوی اسحاق مدنی در گفت و گو با تقریب تأکید کرد:

تأثیر برگزاری کنفرانس علمای مقاومت در حمایت از فلسطین/ فلسطین یک مسئله اسلامی است

تنا- اختصاصی
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: نشست علمای مقاومت اسلامی که با حضور شخصیت ها و علمای برجسته جهان اسلام برگزار می شود تأثیر بسزایی در حمایت از قدس و مسئله فلسطین خواهد داشت.
تأثیر برگزاری کنفرانس علمای مقاومت در حمایت از فلسطین/ فلسطین یک مسئله اسلامی است
مولوی "اسحاق مدنی" عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار تقریب پیرامون اهمیت قدس و نقش علما در حمایت از آن گفت: علمای اسلامی در وهله اول تنها مسئول کار های خودشان نیستند بلکه مسئولیت دارند که امت اسلامی را راهنمایی و ارشاد کنند و احکام اسلامی را برای انها توضیح دهند.

وی افزود: مسئله حمایت از فلسطین یک حکم شرعی است یعنی فلسطین تنها یک مسئله عربی نیست بلکه فلسطین یک مسئله اسلامی است که به همه امت اسلامی تعلق دارد بیت المقدس قبله اول مسلمین جهان بود که حدود ۶ ماه مسلمانان رو به آن نماز می خواندند علاوه بر این پیامبر اکرم(ص) در شب معراج از مسجد الحرام به مسجد الاقصی رفتند و این اولین ارتباطی است که خداوند فلسطین را با مکه پیوند زده است بنابراین این مسئله نشان می دهد که فلسطین از همان ابتدا برای اسلام از اهمیت برخوردار بوده است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب افزود: وظیفه علمای اسلام این است که اهمیت مسئله قدس و اهمیت شرعی فلسطین را برای امت اسلامی توضیح دهند و فقط به این مسئله اکتفا نکنند که چون سرزمین فلسطین مخصوص فلسطینیان است ما به این خاطر از آن حمایت می کنیم بلکه تأکید کنند که فلسطین و قدس شریف حق ما و حق هر مسلمان است که از آن دفاع کند و این یک حکم شرعی است.

وی پیرامون تأثیر برگزاری کنفرانس علمای مقاومت بر حمایت از فلسطین نیز گفت: هر سعی و تلاشی که در راستای حمایت از فلسطین صورت گیرد یقینا بی تأثیر نخواهد بود.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب افزود: در این نشست که شخصیت ها و علمای زیادی حضور دارند تأثیر زیادی بر حمایت از فلسطین خواهد داشت و حضور علما در این نشست بسیار ارزشمند است.
https://taghribnews.com/vdccm4qsi2bqes8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی