تاریخ انتشار۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : 246274
آیت الله اراکی در مراسم بزرگداشت علامه عسکری در ساوه:

علامه عسکری پدیدآور روش های نو در عرصه مباحث کلامی بین المذاهبی است

تنا-اختصاصی
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه علامه عسکری پدیدآور روش های نو در عرصه مباحث کلامی بین المذاهبی است، اظهار داشت: تازه های علمی که علامه عسکری بر مباحث کلامی افزودند بسیار حائز اهمیت است.
علامه عسکری پدیدآور روش های نو در عرصه مباحث کلامی بین المذاهبی است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه سه شنبه طی سخنانی در مراسم بزرگداشت علامه سید مرتضی عسکری که در شهر ساوه برگزار شد، با اشاره به جایگاه برجسته علمی علامه عسکری، اظهار داشت: بنده بیش از چهل سال از نزدیک با علامه عسکری آشنا بودم و از محضر ایشان استفاده کردم.
 
وی با بیان اینکه ابعاد شخصیتی علامه عسکری بسیار متعدد و درخشندگی شخصیت ایشان از جهات مختلف است، اظهار داشت:هربخش از شخصیت علامه عسکری نیازمند بحث ها، تحقیقات و پژوهش های گسترده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: تازه های علمی که علامه عسکری در فن کلام بر مباحث کلامی افزودند بسیار حائز اهمیت است این بخش از شخصیت علامه هنوز بررسی نشده است.
 
آیت الله اراکی افزود: علامه عسکری در عرصه علم کلام اسلامی و مباحث کلامی بین المذاهب اسلامی تازه های زیادی را افزودند و ایشان از پدیدآورندگان و نوآوران در عرصه مباحثات کلامی بین المذاهب هستند.
 
وی اظهار داشت: از میان بزرگان و پرچمداران مباحث کلامی بین المذاهب در عصر حاضر نظیر علامه امینی، شیخ شرف الدین، کاشف الغطا و سایر بزرگان، مرحوم علامه عسکری سرآمد همه بود و ایشان در این عرصه پدید آور روش های نو در عرصه مباحث کلامی بین المذاهبی است.
 
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هنوز علامه عسکری آنطور که باید به خوبی معرفی نشده است، اظهار داشت: لازم است در حوزه های علمیه مقام علمی ایشان به خوبی بیان و تفسیر شود.
 
لازم به ذکر است، علامه عسکری در سال ۱۲۹۳ شمسی در سامرا متولد شد، پدر و مادر وی ایرانی‌الاصل و اهل ساوه بودند. وی پس از تحصیل در حوزه علمیه شهر سامرا در رشته فقه و حدیث در سال ۱۳۵۰ هجری قمری به قم برای تحصیل در حوزه علمیه و فراگیری دروس سطح اصول و فقه رفت.
 
تأسیس مدارس دینی جدید با روش تربیتی نوین و استفاده از صاحبان فضل جهت تدریس در آن و شروع به نگارش آثاری در باب احادیث و تأسیس مراکز علمی و مدارس در عراق و سپس تأسیس دانشکده اصول دین در سال ۱۳۸۴ هجری قمری و عزیمت به لبنان در پی افزایش فشارهای دولت عراق و ورود به ایران در سال ۱۳۸۹ هجری قمری و تأسیس مجمع علمی اسلامی در ایران در سال ۱۳۹۸ هجری قمری برخی از فعالیت‌های اوست.
https://taghribnews.com/vdccmeqi02bq0i8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی