تاریخ انتشار۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 216178
رئیس ستاد اجرایی بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی در گفتگو با برنامه پیشخوان خبر:

بررسی چالش های جهان اسلام اولویت بیست و نهمین کنفرانس وحدت است

تنا- اختصاصی
رئیس ستاد اجرایی بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: با توجه به اینکه جهان اسلام درگیر چالش های خاصی است بررسی این چالش ها و پیدا کردن عوامل ریشه ای این چالش ها و طراحی راهکارها برای مقابله با آن اولویت اصلی کنفرانس سال جاری است
بررسی چالش های جهان اسلام اولویت بیست و نهمین کنفرانس وحدت است
به گزارش خبرنگار تقریب، "محمد رضا گلرو" معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب و رئیس ستاد اجرایی بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی روز شنبه در گفت و گو با برنامه پیشخوان شبکه خبر سیما در پاسخ به سوالی پیرامون دلایل نامگذاری هفته وحدت توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: کلید واژه وحدت در گفتمان حضرت امام خمینی(ره) از لحظه های آغازین حرکت انقلاب اسلامی از کلید واژه های اساسی و موضوعاتی بود که همواره مورد تأکید بنیانگذار جمهوری اسلامی بود و دلیلش هم این بود که فتنه های عظیمی توسط استکبار پیرامون این موضوع برای ایجاد رخنه و شکاف بین مسلمین طراحی شده بود.
 
وی افزود: همزمان با پیدایش اسلام و شروع حرکت رسول گرامی اسلام موضوع ایجاد اختلاف بین مسلمین یکی از فتنه هایی بوده که همواره مورد توجه مخالفان اسلام بوده و امروزه نیز این فتنه ها را در قالب پیدایش گروههای تکفیری و افراطی نظیر داعش به وضوح می بینیم.
 
رئیس ستاد اجرایی بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی افزود: امام راحل به نوعی پیش بینی این فتنه هایی که امروز در جهان اسلام شاهد هستیم را کرده بودند و به همین دلیل هفته وحدت را نام گذاری کردند.
 
آقای گلرو در ادامه پیرامون ضرورت وحدت در جهان اسلام اظهار داشت: با توجه به حجم وسیعی از فتنه هایی که امروز توسط استکبار در کشورهای اسلامی طراحی می شود نشان می دهد که موضوع ضرورت وحدت یک موضوع کلیدی است و ما در واقع با این راهکار می توانیم جلوی فتنه ها را بگیریم.
 
وی با اشاره به جنایت کشتار مسلمانان نیجریه اظهار داشت: جنایت نیجریه که در آن صدها مسلمان کشته شدند نتیجه رخنه دشمنان در امت اسلامی است.
 
رئیس ستاد اجرایی بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی تأکید کرد: دشمنان نه شیعه را می خواهند و نه اهل سنت بلکه آنها می خواهند ریشه اسلام را از بین ببرند و با ایجاد این فتنه ها تلاش دارند تا چهره اسلام را خشن و ضد بشریت نشان دهند و با تمام ابزار هایی که در اختیار دارند تلاش می کنند که ما را به سمتی ببرند که دیگران حاضر نباشند حرف اسلام را گوش دهند و جلوی موج اسلام خواهی که در غرب به راه افتاده را بگیرند.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون اقدامات مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: با تدبیر آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یک تغییر عمده و بازنگری جدی در نحوه فعالیت مجمع جهانی تقریب شاهد هستیم یکی از این تغییرات ورود به لایه های مختلف جوامع اسلامی است.
 
آقای گلرو افزود: ما در گذشته فقط وحدت را در حوزه فقهی و از طریق گفتمان با علمای دینی پیگیری می کردیم که خوشبختانه اکنون موضوع وحدت در زمینه فقهی به اثبات رسیده است و این مسئله مورد تأیید همه علمای اسلام است به همین دلیل احساس شد که برای توسعه گفتمان وحدت باید لایه های مختلف جامعه را درگیر موضوع وحدت کنیم و در همین رابطه از اقشار مختلف جامعه اسلامی نظیر جوانان، بازرگانان، دانشگاهیان، احزاب و بانوان دعوت به عمل آمده که در کنفرانس وحدت امسال حضور پیدا کنند.
 
وی اظهار داشت: برای بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی 14 کمیسیون طراحی شده است که هریک از این کمیسیون ها در حد و اندازه یک کنفرانس بین المللی است.
 
رئیس ستاد اجرایی بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی افزود: علیرغم شیطنت هایی که استکبار برای به انزوا کشاندن جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد ما با استقبال خوبی از سوی نخبگان جهان اسلام برای حضور در کنفرانس سال جاری مواجه شدیم که در کنفرانس امسال حدود 400 مهمان و شخصیت خارجی از 70 کشور جهان حضور دارند که نزدیک به 40 درصد از این مهمانان کسانی هستند که برای اولین بار دعوت شده اند.
 
وی افزود: علاوه بر کنفرانس وحدت، مقدمات برپایی جشنواره فیلم وحدت نیز فراهم شده است که انشاء الله در سال آینده شاهد برگزاری اولین جشنواره فیلم وحدت خواهیم بود. برنامه لاو محمد یکی دیگر از برنامه های مجمع جهانی تقریب است که طی چند سال اخیر در انگلیس آغاز شده است، همچنین همزمان با میلاد حضرت محمد(ص) جشن های مفصلی در تهران و سراسر کشور بویژه استان های سنی نشین برگزار می شود.
 
آقای گلرو پیرامون محور های اصلی بیست و نهمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه جهان اسلام درگیر چالش های خاصی است بررسی این چالش ها و پیدا کردن عوامل ریشه ای این چالش ها و طراحی راهکارها برای مقابله با آن اولویت اصلی کنفرانس سال جاری است و تمرکز شرکت کنندگان نیز بر موضوع بررسی چالش های جهان اسلام و راهکار های آن خواهد بود.
https://taghribnews.com/vdccmeqi42bqss8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی