تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 156670
نماینده مفتی عمان در گفتگو با تقریب:

سازمانهای بین المللی باید از نتایج كنفرانس های اسلامی آگاهی یابند/تاكيد بر لزوم گسترش همكاريها با مجمع تقريب

نماینده مفتی عمان تاكید كرد: برای اثبات شمولیت احكام فقه اسلامی برای همه انسانها و ناكام ساختن تلاش دشمنان اسلام برای تهمت و افترا به دین مبین اسلام باید تلاش كرد تا سازمانهای بین المللی از نتایج كنفرانس های اسلامی در این زمینه آگاهی یابند.
سازمانهای بین المللی باید از نتایج كنفرانس های اسلامی آگاهی یابند/تاكيد بر لزوم گسترش همكاريها با مجمع تقريب
شیخ دكتر "احمد بن سعود السیابی" در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) در حاشیه كنفرانس "تحول علوم فقهی" كه اخیرا در كشور عمان برگزار شد، اظهار داشت: توصیه ها و نتایج این گونه كنفرانس ها و دیگر همایشهایی كه با موضوعات این چنینی برگزار می شود، باید به سازمانهای بین المللی و جهانی ارائه گردد.

وی در رابطه با راههای بسط و گسترش نتایج كنفرانس تحول علوم فقهی به جهان كه هر ساله در عمان برگزار می شود، گفت: كمیته ای ویژه در این زمینه در وزارت اوقاف تشكیل شده است كه پس از پایان هر كنفرانس دستاوردهای آن به سازمانهایی مثل سازمان همكاری اسلامی و ایسیسكو ارسال می شود تا در رابطه با آن نظرات خود را ارائه دهند.

نماینده مفتی عمان در ادامه تصریح نمود: نتایج كنفرانسهای اسلامی لازم است به سازمانهایی مثل سازمان بین المللی حقوق بشر نیز ارسال گردد تا از رخدادهای این همایشها آگاهی یابند و عاملی باشد برای اثبات شمولیت احكام فقه اسلامی برای بشریت و مقابله با اتهامات ناروایی كه به دین مبین اسلام از سوی دشمنان اسلام وارد می شود.

وی همچنین با تاكید بر لزوم گسترش همكاریها بین مركز افتاء در وزارت اوقاف عمان و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: همزمان با برگزاری كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران به نیابت از علامه خلیلی مفتی عمان، با آیت الله اراكی دبیركل مجمع و پیش از این نیز با آیت الله تسخیری رئیس شورای عالی دیدار و پیرامون موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر شده است.

وی افزود: در پی همكاریهای مشترك بین مجمع تقریب و دارالافتای وزارت اوقاف عمان كرسی تدریس فقه اباضی در دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران راه اندازی شده است.

https://taghribnews.com/vdccmeqsx2bqpe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی