تاریخ انتشار۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : 202074

شورای امنیت مطمئن شد سوریه راه حل نظامی ندارد

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صحنه بین الملل و کسانی که در شورای امنیت نفود دارند، ‌مطمئن شده اند که سوریه راه حل نظامی ندارد و راه حل آن سیاسی است.
شورای امنیت مطمئن شد سوریه راه حل نظامی ندارد
به گزرش خبرگزاری تقریب (تنا) علی اکبر ولایتی در دیدار با عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه  با اشاره به حرکت روزگذشته شورای امنیت افزود: هر راه حلی بدون رضایت دولت و ملت سوریه از خارج مرزها پذیرفته شده نیست.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: سخنان بسیار ارزشمند و راهبردی ایشان فصل الخطاب سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوریه و کشورهای منطقه است.

وی در ادامه افزود: شاید کسی ابتدا باور نمی کرد که دولت و ملت سوریه با امکانات محدود بتوانند تا این اندازه در برابر تهاجمی که می توان گفت جنگ جهانی کوچک تحمیل شده به این ملت است،‌ مقاومت کنند.
 
ولایتی تاکید کرد: هدف اولیه کسانی که از درون و برون و از منطقه و خارج منطقه به سوریه تهاجم کرده اند صرفا سوریه نبود بلکه هدف خط مقاومت بود. 
 
وی اظهار داشت: آنها در اهداف اولیه شکست خورده اند و امروز کار به جایی رسیده است که دشمنان قسم خورده سوریه به این نتیجه رسیده اند که از راه نظامی نمی توان سوریه را شکست داد.
 
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تاکید کرد: دولت و ملت سوریه و شخص دکتر بشار اسد امتحان سختی را در این حدود 5 سال انجام داده و با سربلندی از این امتحان بیرون آمده اند.
 
ولایتی در ابتدای این دیدار ضمن خیر مقدم به هیات سوریه گفت: ‌رابطه ایران و سوریه رابطه راهبردی بوده و مربوط به امروز، دیروز ،‌ ماهها و سنوات اخیر نیست بلکه از ابتدای انقلاب شکل گرفت و تکامل یافت.
 
وی تاکید کرد: امروز در دنیا و منطقه هیچ کس تردید ندارد که رابطه ایران وسوریه راهبردی است.
https://taghribnews.com/vdccmiqi02bqxx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی