تاریخ انتشار۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 262771

تاکید مجدد ابراهیم الجعفری بر خروج نظامیان ترکیه ازعراق

وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیر ترکیه در بغداد بار دیگر بر خروج نظامیان آنکارا از اراضی عراق تاکید کرد و خواستار عدم نقض حریم هوایی کشورش توسط جنگنده های ترکیه شد.
تاکید مجدد ابراهیم الجعفری بر خروج نظامیان ترکیه ازعراق
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت خارجه عراق روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که 'ابراهیم الجعفری' در دیدار با 'فاتح یلدیز' مسائل مورد اهتمام بغداد و آنکارا را از جمله راهکار ارتقای مناسبات دو جانبه، تلاش های عراق درجنگ ضد تروریسم و همچنین پایان دادن به تجاوز های ترکیه به حاکمیت عراق یادآوری کرد.
 
به نوشته این بیانیه، ابراهیم الجعفری در این دیدار بار دیگر بر ضرورت عقب نشینی نیروهای ترکیه از اراضی عراق و عدم نقض حریم هوایی عراق توسط جنگنده های ترکیه تاکید کرد.
 
وزیر خارجه عراق گفت که بغداد خواهان روابط با ترکیه است و انتظار گسترش این روابط و همکاری در راستای تحقق اهداف مشترک برمبنای برادری، اعتماد و منافع دو ملت را دارد و از موضع آنکارا در پناه دادن به آوارگان عراق و ارائه خدمات به آنها تقدیر کرد.
 
الجعفری با مثبت خواندن سفر نخست وزیر ترکیه به بغداد در اوایل سال جاری میلادی، گفت که باید اجرایی شدن بندهای توافق شده دنبال شود.
 
ابراهیم الجعفری از آمادگی عراق برای همکاری امنیتی و اطلاعاتی با ترکیه خبر داد و گفت که بغداد به گروه های مسلح اجازه نمی دهد امنیت و ثبات منطقه را متزلزل کرده و علیه کشورهای همجوار دست به عملیات بزنند.
 
به نوشته این بیانیه، سفیر ترکیه نیز در این دیدار بر تلاش دولت ترکیه برای بهبود روابط بین دو کشور تاکید کرد و گفت که سفر نخست وزیر ترکیه به بغداد در این چارچوب صورت گرفت.
 
فاتح یلدیز با اشاره به پیگیری بندهای مورد توافق مربوط به سفر بنیالی یلدریم به بغداد گفت که وزیر منابع آبی عراق در چارچوب ارتقا همکارهای مشترک به زودی عازم آنکارا می شود.
 
سفیر ترکی درخصوص نیروهای ترکیه گفت که نظامیان ترکیه تا ابد در اراضی عراق باقی نمی مانند و تنها هدف حضور آنها، حفظ سلامت و وحدت اراضی عراق است و خاطر نشان ساخت که آنکارا یک شریک حقیقی برای عراق است.
 
به نوشته بیانیه، فاتح یلدیز بر اصرار دولت ترکیه بر روابط دو جانبه با عراق تاکید کرد و گفت که ترکیه از جنگ عراق علیه باندهای تروریستی حمایت می کند و پیروزی های نیروهای عراق را در این راستا قابل تقدیر خواند.
 
دولت ترکیه یگان هایی از ارتش خود را در اردوگاه های متعدد در شمال عراق مستقر کرده است و برغم درخواست های یک سال و نیمه بغداد، همچنان از عقب کشیدن نیروهایش به داخل اراضی ترکیه طفره می رود. جنگنده های ترکیه ای نیز بطور مستمر مناطق کوهستانی شمال عراق را به بهانه مقابله با جنگجویان حزب کارگران ترکیه (پ ک ک) بمباران می کند.
https://taghribnews.com/vdccmiqis2bqem8.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی