تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 159875

حجم تجارت ایران و پاکستان به ۵ میلیارد دلار خواهد رسید

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش روابط تجاری و بازرگانی ایران و پاکستان تا پنج میلیارد دلار خبر داد.
حجم تجارت ایران و پاکستان به ۵ میلیارد دلار خواهد رسید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "بهروز علیشیری" معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با "اشرف محمود واترا" رییس کل بانک مرکزی و "فضال عباس" ماکن معاون وزیر بازرگانی پاکستان به منظور افزایش همکاری های اقتصادی در محل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

این دیدار متعاقب سفر اخیر نخست وزیر و هیات بلند پایه جمهوری اسلامی پاکستان به تهران در اردیبهشت ماه سال جاری، همچنین در جریان عزیمت یک هیات اقتصادی این دولت به منظور شرکت در چهل و سومین نشست سالانه اتحادیه پایاپای آسیایی به ایران صورت پذیرفت.

علیشیری در این دیدار با ابزار ناخرسندی کاهش حجم روابط بازرگانی این کشور در طی سال گذشته با ایران، گفت: یافتن راهکاری مناسب جهت افزایش روابط تجاری بیش از پیش برای ایران و پاکستان ضروری است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه به عزم جدی این وزارتخانه به عنوان متولی اجلاس های کمیسیون مشترک بر توسعه همکاری های اقتصادی ایران و پاکستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قرار است نوزدهمین اجلاس کمسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در شهریور ماه سال جاری در اسلام آباد برگزار شود می توان زمینه ارتقای همکاری ها را فراهم کرد.

وی گفت: اصلاح نظام تعرفه ای بازرگانی کالاها بین ایران و پاکستان به منظور افزایش حجم تجارت بین دو کشور ضروری است.

در ادامه این دیدار اشرف محمود واترا رییس کل بانک مرکزی پاکستان همچنین ضمن استقبال و تسریع در برگزاری نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور به منظور مذاکرات هیات های کارشناسی دو طرف در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: مدیران ارشد دو کشور برای افزایش حجم روابط تجاری ایران و پاکستان بالغ بر ۵ میلیارد دلار تاکید کرده اند.

شایان ذکر است، در پایان این دیدار مقرر گردید طرف پاکستانی نتیجه تفاهمات به عمل آمده با دستگاه ها و وزارتخانه های ذیربط ایرانی را پیگیری کرده و هماهنگی های لازم برای پیگیری جهت رفع برخی موانع موجود را از طریق برگزاری این اجلاس کمیسیون مشترک به عمل آورد.
https://taghribnews.com/vdccmoqsp2bqp48.ala2.html
مرجع : سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی