>> کشف یک گور جمعی جدید متعلق به قربانیان جنابت اسپایکر عراقالفیاض: نیروهای داوطلب مردمی حامی دولت عراق باقی خواهند ماند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 275579

کشف یک گور جمعی جدید متعلق به قربانیان جنابت اسپایکر عراق/الفیاض: نیروهای داوطلب مردمی حامی دولت عراق باقی خواهند ماند

نیروهای عراقی یک گور جمعی دیگر متعلق به قربانیان جنایت اسپایکر را در تکریت کشف کردند.
کشف یک گور جمعی جدید متعلق به قربانیان جنابت اسپایکر عراق/الفیاض: نیروهای داوطلب مردمی حامی دولت عراق باقی خواهند ماند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، اداره پزشک قانونی عراق از کشف یک گور جمعی جدید متعلق به قربانیان جنایت اسپایکر در منطقه کاخ‌های ریاست‌جمهوری در شهر تکریت خبر داد.

در یازدهم و دوازدهم ژوئن 2014 میلادی (21 و 22 خرداد 92) هنگامی که تروریست‌های داعشی بر مناطق وسیعی از شمال و مرکز عراق از جمله پایگاه اسپایکر در نزدیکی تکریت در استان صلاح‌الدین مسلط شدند، دست به کشتاری گسترده‌ و بی‌سابقه در تاریخ زدند و در این جنایت 1700 نظامی در پایگاه اسپایکر به طرز وحشیانیه‌ای به قتل رسیدند.

آزادسازی شهر تکریت در استان صلاح‌الدین به کشف گورهای جمعی متعلق به دانشجویان پایگاه هوایی اسپایکر منجر شد.

دادگاه جنایی مرکزی عراق در سال 94، حکم اعدام 40 محکوم به دست داشتن در کشتار پایگاه "اسپایکر" را صادر کرد و این تروریست‌ها  31 مرداد ماه اعدام شدند.

تاکنون 15 گور متعلق به قربانیان جنایت اسپایکر کشف شده است که بیشتر این قربانیان از دانشجویان پایگاه هوایی اسپایکر هستند.

خبر دیگر اینکه، رئیس هیئت نیروهای داوطلب مردمی عراق تاکید کرد که این نیروها حامی دولت باقی خواهند ماند.

"فالح الفیاض"رئیس هیأت نیروهای داوطلب مردمی عراق گفت که این نیروها  پشتیبان و محافظ دولت عراق باقی خواهند ماند.

وی روز گذشته طی سخنانی در مراسم هفته پیروزی در دانشگاه النهرین گفت: درس فتوا و الحشدالشعبی درسی تاریخی است که ثابت می‌کند ملت عراق، ملتی زنده است که به دعوت‌های صادقانه پاسخ مثبت می‌دهد.

الفیاض تأکید کرد که الحشدالشعبی برای فداکاری تأسیس شده است و در آینده نیروهای داوطلب مردمی سازماندهی می‌شوند تا زیر نظر فرماندهی کل نیروهای مسلح، حامی، محافظ و پشتیبان دولت عراق باشند.
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdccmpqio2bqmp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی