تاریخ انتشار۳۰ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 40469
صفوی در گفت‌وگو با تقریب:

کنفرانس وحدت، جهان اسلام را به حمایت از انقلاب ملت‌های مسلمان بسیج کند

سید یحیی رحیم‌صفوی، دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی، اظهار داشت:" کنفرانس وحدت اسلامی امسال، در شرایط ویژه‌، فوق‌العاده‌ و پیچیده کنونی جهان اسلام از اهمیت خاصی برخوردار است."
کنفرانس وحدت، جهان اسلام را به حمایت از انقلاب ملت‌های مسلمان بسیج کند
خبرگزاری تقریب (تنا):

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تقریب، با اشاره به دلایل این اهمیت، به شرایط سرنوشت‌ساز کنونی جهان اسلام و به طور خاص، تحولات اخیر شمال آفریقا و خاورمیانه اشاره کرد و گفت:" سرنوشت مصر منهای مبارک، بدون شک چهره خاورمیانه جدید را شکل خواهد داد و قطعا در آینده خاورمیانه، صهیونیست‌ها و رژیم اشغالگر قدس، جایی نخواهند داشت."

صفوی تأکید کرد:" در آینده خاورمیانه، صهیونیست‌ها وزن بسیار پایینی دارند و وزن سیاسی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه افزایش خواهد داشت."

وی با تأکید بر اینکه تبعات مسائل مصر به کشورهای دیگر هم سرایت کرده و کنترل را از دست آمریکا و صهیونیسم خارج خواهد کرد، افزود:" در این شرایط، کنفرانس وحدت اسلامی بسیار جایگاه مهمی دارد. اگر این کنفرانس اگر بتواند علما و ملت‌های اسلامی را در جهت حمایت از ملت‌های قیام کرده مثل مردم مصر بسیج کند و حمایت‌های سیاسی و حمایت افکارعمومی را جلب کند، آثار بسیار مثبتی خواهد شد."

صفوی با اشاره به تأثیرپذیری ملت‌های مسلمان از انقلاب اسلامی ایران در حرکت‌های آزادیخواهانه، گفت:" انقلاب ایران پس از ۳۲ سلا توانسته افکار آزادیخواهی خود را به جهان صادر کند و به ملل اسلامی بیاموزد که زیر پرچم قرآن می‌توان علیه ظلم و استبداد قیام کرد و پیروز شد. امروز همه ملت‌های مسلمان می‌دانند که قرآن کتاب انقلاب علیه استبداد و استعمار است و سیره و سنت نبوی در این مسیر بهترین الگویی است که می‌توان به کمک آن، سرنوشت خود را خود تعیین کرد."

وی با تأکید بر اینکه، آینده جهان اسلام برای رژیم‌های سلطنتی، آینده دیگری خواهد بود، گفت:" از ۵۷ کشور عضو کنفرانس اسلامی، ۴۲ کشور دارای نظام جمهوری، ۴ کشور جمهوری اسلامی، و بقیه پادشاهی هستند. در آینده، همه نظام‌های سلطنتی به سمت جمهوری خواهند رفت و آنهایی هم که به ظاهر جمهوری هستند ولی در باطن دیکتاتورند مثل مصر دوران مبارک، به خطر افتاده و مجبور به تمکین از رأی ملت‌ها خواهند شد."

صفوی با بیان اینکه، غربی‌ها همواره از حکومت دیکتاتورهای وابسته به غرب در کشورهای اسلامی حمایت کرده‌اند، خاطرنشان کرد:" از این جهت، خاورمیانه آینده، خاورمیانه‌ای منهای سلطه صهیونیست‌ها و آمریکاست هرچند که زمان تحقق کامل این امر را نمی‌توان پیش‌بینی نیست ولی شواهد نشان می‌دهد که ملت‌های مسلمان برای تحقق آن خیز برداشته‌اند. البته باید تأکید کنم که خاورمیانه اسلامی هرچند که برای آمریکا و صهیونیسم بسیار غیرمنتظره باشد ولی به هر صورت شکل گرفته و امروز، صهیونیست‌ها از شمال و جنوب در خطرند."

وی تصریح کرد:" تردیدی نیست که صدای نابودی و مرگ صهیونیسم به گوش می‌رسد. البته این صدا از زمان پیروزی انقلاب ما به گوش می‌رسید اما امروز که آثار انقلاب اسلامی ایران بیشتر خود را نمایان می‌کند، این صدا واضح‎تر شده و همگان آن را می‌شنوند."

صفوی در عین حال به ملت‌های مسلمان به پاخاسته به ویژه ملت مصر هشدار داد که "آمریکایی‌ها، طی ۳۲ سال گذشته از انقلاب ما درس گرفته‌اند و شیوه مواجهه با انقلاب‌های مردمی را آموخته‌اند. از این جهت ملت مصر باید به هوش باشند و تا نرسیدن به هدف از پا ننشینند".
وی همچنین با بیان اینکه "امروز در مصر، شورای نظامی به عنوان دستاور آمریکایی‌ها حاکم شده و طنطاوی مهره آمریکاست"، گفت: ارتش مصر راهی ندارند جز اینکه تسلیم اراده مردم شوند و در غیر این صورت، در آینده نزدیک درگیری‌های وسیع نظامی و حمام خون در مصر راه خواهد افتاد. آن زمان، دیگر آینده‌ای برای ارتش مصر وجود ندارد.

صفوی در پایان خطاب به ارتش مصر گفت:" پیشنهاد ما این است که ارتش رژیم پهلوی ایران را الگو قرار دهند و به مردم پیوسته و سهمی برای حضور در نظام سیاسی آینده مصر داشته باشند. ارتش مصر باید بداند که دشمن اصلی مردم و ارتش مصر، صهیونیست‌ها هستند."

گفتنی است، بیست و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی، هم اکنون در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برقرار است و تا سه روز به طول خواهد انجامید.
https://taghribnews.com/vdcco0q0.2bqxe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی