تاریخ انتشار۳۰ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 37409
مالزی، برزیل و چین

خواستار توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی شدند

سه کشور مالزی، برزیل و چین ضمن خواستار توقف شهرکسازی رژیم صهیونیستی در اراضی اعلام کردند که عملیات شهرک سازی این رژیم مانع اصلی بر سر راه صلح است.
خواستار توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی شدند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حمدون علی" نماینده دائم مالزی در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون بررسی اوضاع خاورمیانه ازجمله مسئله فلسطین اعلام کرد: فعالیت های شهرک سازی اسرائیل و محاصره نواره غزه مانعی مهم برسر راه صلح در خاورمیانه است .

وی افزود: ادامه اشغال سرزمین های فلسطینی غیر قابل قبول و فعالیت های اسرائیل درزمینه ساخت و ساز در سرزمین های فلسطینی ازجمله شرق بیت المقدس غیر قانونی است . خودداری اسرائیل از توقف شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس به مهمترین مانع برسر راه مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینیان تبدیل شده است .

وی تاکید کرد پایان دادن به محاصره نوار غزه یکی دیگر از گام هایی است که اسرائیل باید در جهت برقراری صلحی پایدار در منطقه بردارد .
برزیل

شینهووا گزارش داد: "ماریا لوئیزا ریبررو ویوتی" نماینده دائم برزیل در سازمان ملل متحد نیز در این نشست اعلام کرد، تصمیم اسرائیل برای خودداری از توقف مجدد شهرک سازی نه تنها غیر قانونی است بلکه باعث تضعیف روند صلح خاورمیانه شده است .

ویوتی افزود:عملیات شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی افزایش یافته است و فعالیت های اسرائیل در این خصوص باید فورا و بطور کامل متوقف شود .

وی گفت: ما اکنون یکبار دیگر از رژیم صهیونیستی می خواهیم به درخواست جامعه بین المللی درخصوص متوقف شدن فعالیت های شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس عمل کند.

چین

همچنین "وانگ مین" معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد ادامه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی را بزرگترین مانع در مسیر ازسرگیری مذاکرات مستقیم سازش بین دو طرف اسرائیلی و فلسطینی دانست و خواستار توقف فوری و کامل هرگونه فعالیت های شهرک سازی اسرائیلی ها در سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس شد.

وی افزود: مسئله شهرک سازی ها بزرگترین مانع از سرگیری مذاکرات سازش بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به شمار می رود.

مین گفت مسئله شهرک سازی ها اکنون بزرگترین مانع در مسیر تلاش های برای احیای مذاکرات مستقیم سازش بین فلسطینیان و اسرائیلی ها است.

وی تأکید کرد: وضع کنونی خاورمیانه همچنان پیچیده، شکننده و منبع نگرانی است و جامعه بین المللی باید در جهت پیشبرد حل سیاسی فلسطین تلاش کند. تحقق این امر نه تنها با انتظارات عمومی مردم منطقه از جمله فلسطینیان و اسرائیلی ها و جامعه بین المللی تناسب دارد بلکه باعث تحقق صلح و امنیت دائمی در منطقه خاورمیانه نیز می شود.

این مقام مسئول چینی تاکید کرد اوضاع انسانی سرزمین های اشغالی فلسطین به خصوص در نوار غزه همچنان خطرناک و دشوار است و این باعث ثبات منطقه ای نمی شود و شرایط مناسب را برای احیای مذاکرات سازش بین فلسطین و اسرائیل فراهم نمی کند.
https://taghribnews.com/vdcco0q1.2bqmx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی