تاریخ انتشار۲۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 288890

کشتار مسلمانان میانمار در نشست بین المجالس محکوم شد

در دومین روز نشست اتحادیه بین المجالس در سن پترزبورگ روسیه که هیأت جمهوری اسلامی به ریاست علی لاریجانی در آن حضور دارد، بند پیشنهاد ایران و هفت کشور دیگر برای محکومیت نسل کشی مسلمانان در میانمار تصویب شد.
کشتار مسلمانان میانمار در نشست بین المجالس محکوم شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این محکومیت به درخواست اضطراری ایران، بنگلادش، اندونزی، امارات متحده عربی، مراکش، ترکیه و سودان در اجلاسیه عمومی با رأی بالایی مورد تصویب قرار گرفت.

بر اساس این مصوبه که امروز (دوشنبه) اعلام شد، پایان بحران انسانی جامعه مسلمانان میانمار مورد تأکید شرکت کنندگان در نشست قرار گرفت.

توقف دستگیری ها و انجام حملات خشونت‌بارعلیه مردم روهینگیا به عنوان تهدید برای صلح و امنیت بین‌المللی و همچنین لزوم اطمینان از بازگشت امن پناهندگان به سرزمین مادری از دیگر محورهای این بند است.

حملات بودایی های تندرو میانمار با سکوت حمایت آمیز ارتش این کشور به اقلیت مسلمان و نژادی روهینگیا از دهه ها پیش ادامه دارد، ولی در ماههای اخیر به شدت افزایش یافته که سبب مرگ و زخمی شدن هزاران نفر به ویژه زنان و کودکان و آوارگی دهها هزار نفر شده است.

هیأت ایرانی در یکصد و سی و هفتمین نشست بین المجالس که با شرکت هیات های پارلمانی از 171 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه گشایش یافت، در سن پترزبورگ حضور دارد.
 
https://taghribnews.com/vdcco4qix2bq448.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی