تاریخ انتشار۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 266894
معارضان سوری:

در دور آتی مذاکرات آستانه شرکت می‌کنیم

عضو هیأت مذاکره کننده معارض با اعلام اینکه در مذاکرات «آستانه» حاضر خواهند شد، مدعی شد روسیه برای آتش‌بس در سوریه طرحی ارائه کرده است.
در دور آتی مذاکرات آستانه شرکت می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، فاتح حسون عضو هیئت مذاکره کننده معارض اعلام کرد که برای حضور در مذاکرات آتی «آستانه» پایتخت قزاقستان، به منظور حل بحران سوریه دعوت شده اند.
 
حسون در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که این دعوت به صورت شفاهی و از سوی هیئت روس صورت گرفته است و هم اکنون نیز هیچ کدام از معارضان خواستار عدم مشارکت نیستند.
 
وی همچنین خبر داد که معارضان به طرح جدید روسیه به گونه‌ای می‌نگرند که شاید وضعیت میدانی در سوریه بهبود یابد.
 
این معارض اعلام کرد که امیدوار است روسیه طرف ضامن این روند باشد و ملتهای روسیه و سوریه روابط خوبی دارند، ولی حمایت مسکو از دولت سوریه «گزینه‌ای اشتباه است و امیدواریم روسیه هر چه سریعتر آن را تصحیح نماید».
 
شبکه خبری المیادین نیز به نقل از حسون گزارش داد که طرح روسیه متضمن وارد کردن نیروهایی است که بتوانند درگیری میان دولت و معارضان سوری را متوقف کنند و این نیروها از کشورهایی خواهند بود که در درگیریهای جاری شرکت نداشته اند.
 
این معارض همچنین مدعی شد که روسیه پیشنهادهای جدی را در خصوص آتش بس و ایجاد مناطق کاهش تنش و مشارکت دادن بازیگران بین المللی در توافقات مطرح کرده است.
 
معارضان چندی پیش مدعی شده بودند که قصد دارند در مذاکرات آستانه شرکت نکنند ولی یک منبع وابسته به آنان نیز اعلام کرد که قصد دارند در این دور از مذاکرات شرکت کنند.

 
https://taghribnews.com/vdccoeqi02bqe48.ala2.html
مرجع : فارس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی