تاریخ انتشار۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 266696

تأکید خطیبان جمعه لبنان بر ناکامی توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی

محکومیت تجاوز آمریکا به سوریه، هشدار نسبت به فاجعه انسانی در یمن، تأکید بر ناکامی توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی، تقدیر از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی و تأکید بر کلیدی بودن نقش مقاومت اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی، از جمله محورهای نماز جمعه این هفته شهرهای مختلف لبنان بود.
تأکید خطیبان جمعه لبنان بر ناکامی توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام "سید علی فضل الله" امام جمعه  مسجد امامین حسنین(ع) بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به ادامه نزاع میان قدرت های منطقه و جهان در سوریه گفت: در پرتو این نزاع است که رژیم صهیونیستی علیه سوریه وارد عمل شده تا دمشق را هدف قرار دهد و حضور خود را در صحنه ثبت کند.
 
وی با ابراز تأسف از سکوت جهان عرب در برابر این اقدامات گفت: سکوت در برابر تجاوز به یک کشور عربی مقدمه ای برای تجاوز به سایر کشورهای عرب به شمار می آید. بنابراین از دولت های عربی می خواهیم بیدار شوند و نسبت به پیامدهای این اقدام برحذر باشند.
 
حجت الاسلام فضل الله نسبت به بروز فاجعه ای انسانی در یمن هشدار داد و تصریح کرد: گزارش سازمان ملل نشان می دهد که بیش از 21 میلیون یمنی به دلیل ادامه جنگ از سوء تغذیه رنج می برند. آیا همه این ویرانی ها و گرسنگی ها برای توقف جنگ کافی نیست؟
 
وی از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی در زندان های صهیونیستی تقدیر کرد و اظهار داشت: اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی با وجود فشار شدید رژیم صهیونیستی به دوازدهمین روز خود رسیده است و آنان از این اعتصاب عقب نشینی نکرده اند. اما جهان عرب و اسلام هیچ اقدامی انجام نداده و سازمان ملل و سازمان های حقوق بشر نیز واکنش نشان نمی دهند.
 
علامه "شیخ عفیف نابلسی" امام جمعه مجتمع حضرت زهرا(س) در شهر صیدای لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته، با اشاره به تهدیدهای مستمر رژیم صهیونیستی گفت: صهیونیست ها با این تهدیدها و تجاوزهای مستمر درصدد ترسیم معادله جدیدی علیه مقاومت هستند اما این مساله به هیچ وجه محقق نخواهد شد.
 
وی افزود: مقاومت در اوج آمادگی قرار دارد و به ناکامی همه توطئه های صهیونیستی می پردازد. ما به مقاومت ایمان داشته و می دانیم که توانایی نابودی همه معادله های دشمن را دارد.
 
"شیخ صهیب حبلی" عضو تجمع علمای مسلمان لبنان، در خطبه های نماز جمعه مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدای لبنان، حمله رژیم صهیونیستی به یکی از پایگاه های نظامی سوریه در نزدیکی فرودگاه دمشق را محکوم کرد و گفت: این حمله به سلسله جنایت های صهیونیستی و آمریکایی و تجاوز آشکار به حاکمیت سوریه افزوده می شود. دمشق این حق را دارد که پاسخ این حمله را در زمان و مکان مناسب بدهد.
 
وی افزود: تجاوزهای مستمر آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ارتش سوریه نشان دهنده حمایت مستمر واشنگتن و تل آویو از گروه های تروریستی است که با ارتش سوریه مشغول به جنگ هستند.
 
شیخ صهیب حبلی ادامه اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی در زندان های صهیونیستی را ستود و اظهار داشت: زندانیان فلسطینی در حال به نمایش گذاشتن مواضع قهرمانانه و کریمانه در زندان ها هستند و با معده خالی به نبرد با دشمن صهیونیستی می پردازند. از زندانیان می خواهیم به صبر و استقامت ادامه داده تا به آزادی دست یابند.
 
"شیخ ماهر حمود" رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز در خطبه های نماز جمعه مسجد قدس در شهر صیدا، طرح سازش با رژیم صهیونیستی را سخیف توصیف کرد و مقاومت را مایه عزت و سربلندی همگان دانست.
 
شیخ حمود در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه تأکید کرد: رژیم صهیونیستی با وجود اوضاع نامطلوب اعراب و مسلمانان در آستانه نابودی قرار گرفته است.
 
وی از اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی در زندان های صهیونیستی به عنوان "قدرت پنهان امت" یاد کرد و گفت: زندانیان فلسطینی و همچنین نیروهای مقاومت در لبنان و فلسطین به ویژه غزه عامل قدرت مسلمانان محسوب می شوند که قدرت آن در آینده نمود بیشتری خواهد داشت.
 
 
https://taghribnews.com/vdccoeqie2bqee8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی