تاریخ انتشار۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 216097
امیرعبداللهیان درگفتگو با دی میستورا:

گفتگوهای ملی سوریه باید با محوریت سازمان ملل متحد باشد

معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، تلفنی، آخرین تحولات و وضعیت گفتگوهای بین المللی سوریه را بررسی کردند.
گفتگوهای ملی سوریه باید با محوریت سازمان ملل متحد باشد
به گزارش خبرگزاری(تقریب(تنا)، "حسن امیرعبداللهیان" در این گفتگوی تلفنی با اشاره به ضرورت تعیین فهرست گروههای تروریستی بدون تقسيم تروريسم به خوب و بد و بر مبنای کمیته فرعی منبعث از نشست نیویورک، بر ضرورت برخود واقع بینانه جامعه بین المللی در پیگیری همزمان مبارزه با تروریسم و روند سیاسی در سوریه تاکید کرد.

 معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه گفت: بحران سوریه صرفا در گرو احترام به حاكميت، استقلال، وحدت ملي، تماميت ارضي سوريه و  احترام به اراده مردم سوریه بر مبنای گفتگوهای طرفهای سوری بین معارضه معتقد به راهکار سیاسی و حکومت است و از این رو  جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد، گفتگوهای ملی باید با محوریت سازمان ملل متحد باشد.

"استفان دی میستورا" با قدردانی از حضور و نقش سازنده و مؤثر ایران در نشست های وین و نیویورک درباره سوريه اعلام کرد برای ابتکار سازمان ملل به منظور گردهم آوری و توافق کشورهای تاثیرگذار بر روند سیاسی خوش بین است.

 نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه افزود: احترام به نظر مردم سوریه و حفظ تمامیت و یکپارچگی سرزمین این کشور، جزء اصول و مبانی سازمان ملل است.

وی افزود: با توجه به مشارکت همه کشورهای مؤثر در سوریه در نشست های اخیر در وین و نیویورک امیدواریم، گفتگوهای سوری ـ سوری تا پایان ماه میلادی جاری برگزار شود.
https://taghribnews.com/vdccoeqim2bqsx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی