تاریخ انتشار۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 166093
آیت الله اراکی در نشست خبری در بجنورد تأکید کرد:

ایجاد شبکه های ماهواره ای تفرقه برانگیز یکی از اقدامات دشمن برای ایجاد شکاف بین شیعه و سنی

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: امروز یکی از مهمترین اقدامات دشمن برای تفرقه بین شیعه و سنی ایجاد شبکه های ماهواره ای تفرقه بر انگیز است.
ایجاد شبکه های ماهواره ای تفرقه برانگیز یکی از اقدامات دشمن برای ایجاد شکاف بین شیعه و سنی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جهت شرکت در همایش "جهان اسلام، مکر تکفیر و راه های برون رفت از آن" صبح روز چهارشنبه وارد بجنورد شد و در دفتر آیت الله مهمان نواز عضو مجلس خبرگان رهبری مورد استقبال علمای شیعه و اهل تسنن استان خراسان شمالی قرار گرفت. سپس با حضور در کنفرانس خبری در دانشگاه پیام نور بجنورد پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

آیت الله اراکی در این نشست خبری اظهار داشت: مهمترین وظیفه علمای شیعه و سنی برای مقابله با جریان های تکفیری این است که در نماز های جماعت و همچنین در جشن های پیامبر(ص) و ائمه(ع) مشارکت گروهی داشته باشند.

وی افزود: امروز مهمترین اقدام دشمن برای تفرقه بین شیعه و سنی ایجاد شبکه های ماهواره ای و انتشار مطالب ناصحیح و تفرقه بر انگیز در این شبکه ها است بسیاری از شبکه های ماهواره ای که به نام اهل سنت فعالیت می کنند اصلا سنی نیستند اینها از طریق سازمان های جاسوسی نظیر سیا و موساد تأمین مالی می شوند.

آیت الله اراکی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: دشمنان خارجی می دانند که اگر امت های اسلامی با یکدیگر متحد شوند یک قدرت جهانی اسلامی به وجود می آید که منجر به پایان سلطه گریشان بر جهان و جهانیان می شود.

وی با بیان اینکه سلطه گران تلاش دارند با یورش به جامعه اسلامی از بیرون، وحدت مسلمانان را از بین ببرند افزود: سلطه گران همچنین با برنامه های خود قصد دارند جوامع اسلامی را به سوی اهداف خود هدایت و کنترل کنند تا نقشه های خود را در این کشور ها عملی کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ایجاد جریان های تکفیری را در جهت تحریک فرقه ها و مذاهب اسلامی دانست و تصریح کرد: برهم زدن یکپارچگی امت اسلامی از اهداف دشمنان است تا آنان را از رسیدن به موفقیت باز دارند.

آیت الله اراکی اعلام کرد: متاسفانه دشمنان با توجه به نفوذ خود در مجامع جهانی و همچنین استفاده از ضعف های موجود در حاکمیت سیاسی بعضی کشور ها موفق شده اند تنش های داخلی را در کشورهای اسلامی بوجود بیاورند و زمینه از هم پاشیدگی آن ها را فراهم کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: دشمن به امنیت کشور اسلامی ما نیز چشم طمع دوخته و قصد دارد اتحادی را که میان اقوام مختلف کشور مثل فارس، کرد، ترک ، بلوچ، ترکمن و... وجود دارد را از بین ببرد.

آیت الله اراکی همچنین با تاکید بر ضرورت افزایش هوشیاری قشر جوان و دیگر اقشار جامعه برای جلوگیری از ایجاد تفرقه در میان افراد جامعه خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا با جلوگیری از اجرای اهداف دشمن کشور خود را به عنوان الگویی برای دیگر جوامع اسلامی معرفی کنیم.
https://taghribnews.com/vdccoeqs12bqex8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی