تاریخ انتشار۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 212893
ظریف در دیدار با رئیس پارلمان صربستان:

افراط و تروریسم، تهدیدی برای همه کشورها است/همکاری‌های پارلمانی راهی برای تسهیل و گسترش مناسبات

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس پارلمان صربستان، بر گسترش مناسبات دو کشور ایران و صربستان تاکید کرد.
افراط و تروریسم، تهدیدی برای همه کشورها است/همکاری‌های پارلمانی راهی برای تسهیل و گسترش مناسبات
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "دکتر محمد جواد ظریف" در دیدار با "مایاگویگوویچ" رئیس پارلمان صربستان، در مورد آخرین تحولات و مناسبات دو کشور، بحث و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات گفت: توسعه همکاریهای پارلمانی زمینه را برای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی تسهیل خواهد کرد.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران، نگرش مثبتی به توسعه روابط با جمهوری صربستان دارد و در پرتو دستاوردهای  پساتحریم، مقدمات مناسبی برای گسترش مناسبات دو کشور فراهم خواهد شد.

 وی همچنین از حضور وزرای صربستان جهت شرکت در کمیسیون مشترک اقتصادی استقبال کرد و گفت: در این کمیسیون  راههای رفع موانعی که بر سر راه تعمیق مناسبات اقتصادی وجود دارد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 ظریف ادامه داد:ما از افزایش همکاریهای بخش دولتی و خصوصی بین دو کشور استقبال می کنیم، دو کشور با رفع موانع پولی و بانکی، کمپانی‌های خصوصی و دولتی قادر خواهند بود، مراودات خود را بیش از پیش توسعه دهند.
وزیر امور خارجه در ادامه از همکاری چند جانبه و بین المللی با صربستان استقبال کرد.

ظریف، افراط و تروریسم را تهدیدی برای همه کشورها دانست و اظهار داشت: متاسفانه برای ترویج تروریسم در مناطق مختلف سرمایه گذاریهای کلانی شده و به همین علت نیاز است، کشورها با همکاری یکدیگر با تروریسم و افراط گرائی مقابله کنند.

"مایاگویگوویچ" رئیس پارلمان صربستان هم با ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران گفت:گفتگوهای بسیار خوبی با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران داشتیم و قرار شد، کمیسیون‌های پارلمانی دو کشور مراودات بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

وی اظهار داشت: روابط ایران و صربستان تاریخی است و دو کشور علاوه بر همکاریهای دو جانبه در قالب جنبش عدم تعهد نیز همکاریهای سازنده ای داشته اند و امیدوارم در این دوره جدید این نوع همکاریها  گسترش یابد.

رئیس پارلمان صربستان با اشاره به مشکل پناه جویان سوریه، عراق و افغانستان گفت: صربستان تنها کشوری است که سیم خاردار نکشیده و تلاش کرده است به پناه جویان کمک کند؛ ما علاقه مند هستیم که مشکل پناه جویان هر چه زودتر حل شود و بر این باوریم که لازم است با تروریسم و افراط گری مبارزه شود.

"مایاگویگوویچ" با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در آینده نزدیک گفت: چندین تن از وزرای صربستان در این کمیسیون شرکت خواهند کرد و این بیانگر اهمیت این کمیسیون برای صربستان است و امیدوارم این کمیسیون درها را برای همکاریهای گسترده اقتصادی بین دو کشور بگشاید.
 
https://taghribnews.com/vdccoiqi12bqs48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی