تاریخ انتشار۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۳
کد مطلب : 197495
آیت الله اراکی در گفتگو با خبرنگار تقریب:

آزاد سازی مسجد الاقصی یک وظیفه دینی است/ روز قدس تأثیر زیادی در بسیج جهان اسلام علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی دارد

تنا- اختصاصی
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه روز قدس تأثیر بسیاری در احیای مسئله فلسطین دارد ، گفت:روز قدس در بسیج جامعه اسلامی در جهت پشتیبانی از مسئله فلسطین و جهاد مردم فلسطین و همچنین بسیج جهان اسلام علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی نقش موثری دارد.
آزاد سازی مسجد الاقصی یک وظیفه دینی است/ روز قدس تأثیر زیادی در بسیج جهان اسلام علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی دارد
 آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آستانه روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که امروز در ایجاد وحدت جهان اسلام اثر گذار است، فلسطین و بویژه مسئله مسجد الاقصی است.
 
وی افزود: مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمین و از مساجدی است که بنابر روایات "شد رحال" برای اقامه نماز در آن مکان در اسلام توصیه شده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه مسجد الاقصی یکی از پایگاه های اسلام در جهان معاصر است ، گفت: علاوه بر اینکه آزاد سازی مسجد الاقصی یک وظیفه دینی است، این مسجد عنوان هویت جامعه اسلامی را نیز دارد.
 
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه فلسطین به عنوان یک کشور و سرزمین، بخشی از مرکزی ترین جغرافیای جهان اسلام است، اظهار داشت: اینکه ما می بینیم
فلسطین در اشغال صهیونیست ها باشد و مسجد الاقصی مورد تجاوز و توهین صهیونست ها قرار بگیرد این برای همه مسلمین با توجه به دیدگاه های متفاوتی که دارند به عنوان مهمترین درد و مهمترین مشکل مطرح است.
 
وی افزود: اولا روز قدس می تواند در متوجه ساختن جامعه اسلامی به این مشکل اساسی نقش ایفا کند تا جامعه اسلامی به یاد قدس، مسجد الاقصی و فلسطین بیافتد و همه همت ها به سمت آزاد سازی فلسطین روانه شود و دوم اینکه همه مسلمین به وسیله روز قدس متوجه می شوند که دشمنشان یکی است و دشمن اصلی جامعه اسلامی و هویت مسلمین، صهیونیست ها و حامیان آنها می باشند.
 
آیت الله اراکی گفت: مشکل تفرقه جهان اسلام که امروزه از طریق توسعه جریان های تکفیری و توسعه تروریسم صورت می گیرد عمدتا از سوی صهیونیست ها و حامیان آنها حمایت می شود؛ لذا راهپیمایی روز جهانی قدس می تواند با نقشی اثر گذار و سازنده ، جامعه اسلامی را متوجه مشکل اصلی کند که مشکل اصلی، مشکل فلسطین است و هم اینکه جامعه اسلامی را متوجه دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی و حامیان آن کند.
 
وی افزود: دشمنان اسلام سعی دارند با ایجاد جنگ های مذهبی و اختلافات درون اسلامی، جبهه
جنگ را از جبهه جنگ با صهیونیست ها به جبهه جنگ داخلی منتقل کنند و بدین ترتیب هم انرژی جامعه اسلامی را از بین ببرند و اقتدار جامعه اسلامی را نابود کنند و هم اینکه  یک حصار امنیتی برای رژیم صهیونیستی به وجود بیاورند.
 
آیت الله اراکی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون نقش روز قدس در احیای مسئله فلسطین، اظهار داشت: قطعا روز قدس اثر بسیار زیادی در احیای مسئله فلسطین، بسیج جامعه اسلامی در جهت پشتیبانی از مسئله فلسطین و جهاد مردم فلسطین و همچنین بسیج جهان اسلام علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی دارد.
 
وی اظهار داشت: روز قدس می تواند در متنبه کردن جهان اسلام به مسئله فلسطین و خطر صهیونیست ها و یکپارچه کردن جامعه اسلامی علیه این خطر نقش ایفا کند.
  
دبیر کل مجمع جهانی تقریب ابراز امیدواری کرد همه مسلمین در سراسر جهان همت کنند روز قدس امسال بیش از سال های گذشته با شکوه تر برگزار شود و جهت گیری شعارهای آنها بر علیه صهیونیست ها و حامیان صهیونیست ها و همچنین در جهت وحدت جامعه اسلامی و استحکام برادری در بین گروهها و اقشار جامعه اسلامی باشد.

گفتگو و تنظیم : محمد عسکری دوست
 
https://taghribnews.com/vdccomqsp2bqo08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی