تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب : 24999
نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

فلسطین پیروزی‌های اخیر را مرهون مقاومت صادقانه و متكی به اسلام ناب محمدی(ص) است

كوثری تصریح كرد: مسیر امام خمینی(ره) و خطی كه امروز در مقاومت اسلامی شاهد آن هستیم كاملا با خط و اندیشه امثال یاسر عرفات متفاوت و متمایز است.
محمد اسماعيل كوثري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس
محمد اسماعيل كوثري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس
محمد اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در آستانه روز جهانی قدس، در گفت‌وگو با خبرنگار تقریب، با بیان این مطلب كه «فلسطین در طول ۶۳ یا ۶۵ سال دوران مبارزه خود، تاكنون رهبران مبارز بسیاری را به خود دیده است»، ویژگی‌های رهبران جدید و جوان مقاومت مردم فلسطین را بسیار متفاوت از گذشتگان خود دانست و اظهار داشت:‌ این ویژگی‌ها، نویدبخش تولد و ظهور نسل جدیدی در عرصه مقاومت اسلامی و تحولاتی عمیق، شگرف و شگفت در موضوع قدس شریف است. 

وی در این‌باره تصریح كرد: باید بگوییم با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسلمانان یا به عبارت بهتر، آزادیخواهان خصوصا مسلمانان اعم از شیعه و سنی، الگوی خود را حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری قرار دادند و در مسیر مبارزه با استكبار اینچنین دریافت كردند كه بهترین رفتارها، بهترین تصمیمات و بهترین روحیه انقلابی اسلامی را اندیشه ولایت داراست. 

كوثری تأكید كرد: باید بگوییم قبلا كسانی بودند كه به ظاهر سمبل
مقاومت و به ظاهر اهل مبارزه بودند؛ ولی به ویژه در اواخر عمر، اهل معامله پشت پرده شدند مثل مرحوم یاسرعرفات. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: بايد گفت افرادی چون یاسر عرفات، روحیه‌ای شبیه ملی – مذهبی‌های ما داشتند كه از یك طرف به ظاهر دم از مبارزه می‌زنند ولی از طرف دیگر به استكبار می‌گویند كه ما تابع شما هستیم. 

وی با تأكید بر این موضوع كه «مسیر امام خمینی(ره) و خطی كه امروز در مقاومت اسلامی شاهد آن هستیم كاملا با خط و اندیشه امثال یاسر عرفات متفاوت و متمایز است»، گفت: امام‌ خمینی(ره) نشان دادند كه نباید به استكبار و صهیونیست‌ها اعتنا كرد، نباید با آنها مذاكره كرد و نباید آنها را قابل اعتماد دانست؛ به خاطر اینكه امام باور داشتند كه استكبار هرگز حاضر نیست از خلق و خوی زیاده‌خواهی و استكباری خود دست بردارد. بر همین اساس، الگو و رهبران آزادیخواه و آزادسازان فلسطین هم عوض شد و كار به جوان‌ها سپرده شد. 

كوثری با اشاره به اینكه «امروز در فلسطین، جوان‌ها به میدان مقاومت آمده و صحنه را در دست گرفته‌اند»، گفت: كسانی چون اسماعیل هنیه و خالد مشعل، مبارزانی هستند كه پای‌بندی و تقید خود به ارزش‌ها و آرمان‌ها را بارها به وضوح نشان داده‌اند و همین رمز موفقیت و پیروزی آنهاست. 

این تحلیلگر مسائل بین‌المللی تصریح كرد: باید گفت كه فلسطینی‌ها در زمان عرفات، نه تنها پیروزی به دست نیاوردند
بلكه حضور و نفوذ صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطینی‌ها بیشتر هم شد؛ ولی در این مقطع از زمان باید گفت كه صهیونیست‌ها نه تنها نتوانستند گسترش و نفوذ خود را گسترش دهند بلكه اكنون وضعیت بسیار خطرناكی را برای خود احساس می‌كنند. 

كوثری تأكید كرد: ملت مظلوم فلسطین، پیروزی‌های سال‌های اخیر خود را مرهون مقاومت صادقانه و متكی به اسلام ناب محمدی(ص) است؛ مقاومتی كه حزب‌الله و حماس را در جنگ‌های ۳۳روزه و ۲۲روزه، در شكست ارتش اشغالگر قدس توفیق داد؛ این مقاومتی كه با دست خالی در برابر پنجمین ارتش بزرگ و مجهز دنیا سربلند كرد، افتخار بسیار بزرگی برای ملت فلسطین است. 

وی در بیان دیگر تفاوت‌های رهبران جدید مقاومت با گذشتگان خود ادامه داد:‌ رهبران گذشته فلسطینی با مردم صادق نبودند؛ از یكطرف می‌خواستند مبارزه مردمی را رهبری كنند و از طرف دیگر ارتباطات آشكار و پنهان خود با استكبار و سازشكاری خود را توجیه می‌كردند. آنها اهل معامله در شكل‌های مختلف با استكبار و صهیونیسم بودند و همین فرصت‌های ملت فلسطین را می‌سوزاند؛ ولی رهبران جدید در رأس مقاومت فلسطین با مردم صادقانه صحبت می‌كنند و مردم را دخیل می‌كنند. 

كوثری اضافه كرد: امروز مردم فلسطین به رهبرانشان مطمئن هستند و یقین دارند كه اینها به مردم و سرزمین خود خیانت نمی‌كنند و هر موردی را با آنها در میان می‌گذارند؛ لذا مردم هم محكم حمایت می‌كنند
و سران مقاومت هم محكم ایستاده‌اند تا خواسته مردم كه بیرون كردن اشغالگران است را عملی كنند. 

وی با اشاره به جنگ ۲۲روزه غزه، گفت: فلسطین این پیروزی را مرهون مقاومت و ایستادگی مسلمانانه رهبران مقاومت مانند هنیه و اعضای دولت ایشان است. 

كوثری همچنین با اشاره به كارشكنی‌های استكبار با دولت اسماعیل هنیه، افزود: مردم فلسطین، خود دولت هنیه را انتخاب كرده‌اند و وی نخست‌وزیر رسمی مردم است، ولی چون اهل سازش نیست، استكبار او را برنمی‌تابد و از این رو با دیگرانی چون محمود عباس وارد مذاكره می‌شود؛ چراكه او اهل سازش و معامله برای خود و اطرافیان خود است. 

وی ادامه داد: امروز مردم فلسطین هم خوب تشخیص می‌دهند، هم خوب تصمیم می‌گیرند و كسانی را كه صادقانه قصد خدمت به قدس دارند، به خوبی می‌شناسد. 

كوثری، از این رو، دیگر تحول شكل‌گرفته در درون فلسطین را «بالارفتن سطح آگاهی مردم» و «ارتقای میزان اعتماد بین مردم فلسطین و رهبران مقاومت» دانست. 

وی در پایان با اشاره به منسجم‌تر شدن حمایت‌ها از ملت فلسطین در صحنه جهانی در سال‌های اخیر، تأكید كرد: این موضوع ناشی از وحدت چشمگیری است كه در فلسطین در حال شكل‌گیری است؛ باید باور كنیم كه هرقدر مردم فلسطین با هم یكپارچه‌تر عمل كنند و رهبران با هم نزدیك‌تر بوده و ید واحده باشند؛ مسلما حمایت مسلمین و آزادیخواهان جهان از آنها نیز منسجم‌تر می‌شود. 

https://taghribnews.com/vdccooqi.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

حاجی سیاسی بودنت هم مانند جنگیدنت باشه که همیشه جلوتر از ما تو خط دوربین میکشیدی خدا لعنت کند لاشخورهای ماهواره هی را