تاریخ انتشار۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۹
کد مطلب : 259496
آیت الله اراکی در نشست با جمعی از فرهیختگان و اصحاب رسانه شهر بمبئی:

وحدت جامعه اسلامی زمینه گسترش پیام عدل و اصلاح در جامعه بشری را فراهم می کند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: وحدت جامعه اسلامی زمینه گسترش پیام عدل و اصلاح در سراسر جامعه بشری را فراهم می کند.
وحدت جامعه اسلامی زمینه گسترش پیام عدل و اصلاح در جامعه بشری را فراهم می کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله محسن اراکی که در هند به سر می برد روز چهارشنبه در نشست جمعی از فرهیختگان و اصحاب رسانه شهر بمبئی، با اشاره به فرا رسیدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک حادثه عظیم و فراگیری است که همچنان در فعالیت و ادامه تغییر و دگرگونی در همه ابعاد زندگی انسان ها است.
 
وی افزود: تبلیغات رسانه ای ابرقدرت ها و محاصره فرهنگی، سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران باعث شده که محققان و روشنفکران در سراسر جهان نتوانند به حقیقت این انقلاب و دگرگونی های بنیادی و ریشه ایی که انقلاب اسلامی در جامعه ایران و منطقه ایجاد کرده است، بپردازند.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه شعار انقلاب سه واژه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: دو واژه اول یعنی استقلال و آزادی زمینه ساز واژه سوم یعنی جمهوری اسلامی می باشند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب افزود: استقلال بدین معنی است که ملت ایران یا هر ملتی بتواند با تکیه بر امکانات درونی خود و بدون سلطه بیگانگان راه پیشرفت و ترقی را طی کند. آزادی نیز به این معناست که موانع، قید و بندها و زنجیر هایی که مانع پیشرفت جامعه است از دست و پای جامعه باز شود و جامعه راه خود را به سرعت به سوی ترقی باز کند.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: شعار سوم انقلاب، جمهوری اسلامی است که این شعار از دو بخش جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده است؛ جمهوریت تأمین کننده اقتدار است و اسلامیت تأمین کننده مشروعیت نظام.
 
وی افزود: در نتیجه جمهوریت، نظام اسلامی به چنان قدرتی دست یافت که توانست در برابر همه ابرقدرت ها ایستادگی کند.
 
آیت الله اراکی افزود: ترامپ رئیس جمهور آمریکا می گوید "چون جمهوری اسلامی ایران با ما همراه نیست لذا با آن دشمن هستیم"، ما در جواب می گوییم ما با ترامپ و هر نظام ستمگر دیگری همراه نخواهیم بود، آقای ترامپ بداند اگر همراه او و ابرقدرت ها همپیمان او بودیم، انقلاب نمی کردیم؛ ما انقلاب کردیم که نه تنها همراه آمریکا نباشیم بلکه در برابر استکبار آمریکا و ظلم و ستم بایستیم.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که ملت ایران یکی از قدرت های جهان به شمار می رود و در تمام تصمیم گیری های جهانی همواره موضع ایران مد نظر قرار می گیرد.
 
آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: یکی از وظایفی که اسلامیت نظام بر دوش جمهوری اسلامی گذاشته ایجاد وحدت اسلامی است و این وحدت قطعا در ایجاد اتحاد جامعه بشری می تواند اثر گذار باشد.
 
وی افزود: اینکه می گوییم وحدت اسلامی به این دلیل است که جامعه اسلامی از لحاظ هویت و روح و جان یکی است و همه مسلمین فرزندان یک پدرند و آن پدر وجود نبی مکرم اسلام است.
 
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه اسلام دو پیام عدل و اصلاح را برای بشریت دارد، اظهار داشت: وحدت جامعه اسلامی زمینه گسترش پیام عدل و اصلاح در سراسر جامعه بشری را فراهم می کند.
 
در ادامه این نشست حاضرین سوالاتی پیرامون وحدت امت اسلامی و جایگاه نظام جمهوری اسلامی مطرح کردند که آیت الله اراکی به این سوالات پاسخ دادند.
https://taghribnews.com/vdccooqie2bqp08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی