تاریخ انتشار۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۰
کد مطلب : 265994
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی عنوان کردند

بعثت پیامبر اکرم(ص)، ظلمت جهل را از بین برد/ هدف دشمنان تضعیف جبهه های مقاومت است

ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این هفته مبعث پیامبر اسلام (ص) را نعمت بزرگی برای مسلمانان و مهم‌ترین فراز از تاریخ اسلام عنوان کردند که باعث از بردن ظلمت جهل شده است.
بعثت پیامبر اکرم(ص)، ظلمت جهل را از بین برد/ هدف دشمنان تضعیف جبهه های مقاومت است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت نقده گفت: هدف دشمنان اسلام تضعیف جبهه های مقاومت است.

ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: خوشبختانه با وجود توطئه های نظام استکباری جبهه مقاومت روز به روز قوی تر می شود و به سوی از بین رفتن تروریست ها نزدیکتر می شویم.

وی با محکوم کردن کشتار بچه ها، زنان و مردم بی دفاع "فوعه و کفریا" از سوی تروریست ها و حامیان آنها، اظهار داشت: متاسفانه هیچ گونه محکومیتی و هیچ گونه اظهار نظری در مورد این کشتار و فاجعه بزرگ شاهد نبوده ایم ولی در مورد حمله شیمیایی به مناطق دیگری که از سوی خود تروریست ها به وقوع پیوست غوغایی بر پا کردند.

امام جمعه اهل سنت نقده با اشاره به مبعث پیامبر اسلام گفت: نزد شیعیان 27 رجب روز مبعث پیامبر اسلام (ص) است اما نزد اهل سنت این روز، روز معراج و جریان اسراء است که هیچ تعارض و تفاوتی بین این دو وجود ندارد و مبعث پیامبر نعمت بزرگی برای مسلمانان و مهم‌ترین فراز از تاریخ اسلام است.

وی با بیان اینکه مبعث، بزرگترین نعمت و فضیلت خداوند است، اضافه کرد: جشن گرفتن و شادی کردن به فضل و رحمت خداوند مورد تاکید قرار گرفته است که مبعث پیامبر نعمت بزرگی است و مردم باید شادی کنند.

بررسی انگیزه‌ها و شناساندن اهداف تکفیری ها ضروری است

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: بررسی انگیزه‌‎ها و شناساندن اهداف قدرت های استعماری و بیگانگان از جمله رژیم صهیونیستی، آل سعود و پرورش یافته آنان مثل گروه های تکفیری برای مسلمانان ضروری است.

ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: اساس ایجاد تفرقه میان مسلمانان توطئه ای از پیش طراحی شده توسط صهیونیست و استکبار جهانی است که آنها با استفاده از گروهک های تکفیری اقدام به رفتارهای تفرقه انگیزانه در میان امت اسلامی می کنند لذا باید با شناسایی اهدافشان، ریشه‎ تکفیری‌ها را بخشکانیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در نظر مظلومان جهان بسیار امیدوارکننده و در نظر پیروان جاهلیت مایوس کننده است، افزود: انقلاب اسلامی آرامش را از دشمنان اسلام سلب کرده و برای امت مسلمان یک رهبر بی نظیر ارائه داده است.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ حضور آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی مردم در انتخابات را باعث ناامیدی دشمنان اسلام و ایران دانست و اضافه کرد: مردم کسی را انتخاب کنند که دلسوز نظام جمهوری اسلامی باشد، در راستای آرمان های امام راحل قدم بردارد و در صدور انقلاب به جهان ایفای نقش کنند.

بالقچی با اشاره به فرا رسیدن مبعث پیامبر اسلام اظهار داشت:  پیامبراسلام سختی های زیادی را برای بقای دین اسلام متحمل شد و از هیچ چیزی برای نگهداری و ترویج دین اسلام در آن زمان فروگذار نبود و ما نیز امروز مسئول هستیم و وظیفه داریم از دین رسول الله محافظت کنیم.

بعثت پیامبراکرم(ص)، ظلمت جهل را از بین برد

امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: اگر بعثت پیامبراکرم (ص) نبود ما در ظلمات جهل و کفر باقی می ماندیم.

ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: به روایات شیعیان پیامبر اکرم (ص)  در 27 رجب به نبوت مشرف شده و روایات اهل سنت این روز، روز معراج است.

وی تصریح کرد: عبودیت مقدمه پرواز است، انسان اگر به معراج هم رود باز هم عبد است  وعبودیت از افتخارات پیامبر اعظم و زمینه دریافت فیض های الهی است.

مرادی با اشاره به اینکه مسجد بهترین سکوی پرواز معنوی مومن است و باید محور و نقطه شروع کارهای ما باشد، خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) در واقعه معراج از مکه به سوی مسجد الاقصی و از مسجد الاقصی معراج کرد و به بالاترین درجه از نزدیکی به خداوند متعال رسید.

امام جمعه اهل سنت تکاب با بیان اینکه معراج درس های زیاد و اثرات قابل توجهی دارد، اضافه کرد: معراج پیامبر اکرم بدون شک نمونه ای بی بدیل از معجزه خداوند متعال در تاریخ بشر است و نشان دهنده مقام و جایگاه بسیار بزرگ حضرت محمد(ص) نزد خداوند متعال است.

به گفته مرادی عید مبعث نعمتی بزرگ از جانب خداوند متعال برای مسلمانان است که به واسطه حضور پیامبر(ص)، مبعوث شدن ایشان در بین مردم و آوردن پیام خداوند، رحمت برای تمامی مردمی که به وی ایمان آوردند فرستاده می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش‌های مذموم و نکوهیده دشمنان دین مبین اسلام برای فاصله انداختن بین ملت‌ها و آموزه‌های ارزشمند دینی تاکید کرد و ادامه داد: بنابراین باید بیش از پیش برای شناخت دین مبین اسلام و ارزش‌های متعالی آن با عزم راسخ گام برداشته شود.
https://taghribnews.com/vdccopqi02bqeo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی