تاریخ انتشار۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۱
کد مطلب : 175192
قبانچی:

تعرض به علما اقدامی محکوم در سراسر جهان است/آل خلیفه باید عذرخواهی کند

خطیب جمعه نجف اشرف، تعرض به منزل رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرد و گفت: تجاوز به حقوق رهبران دینی عملی غیرقابل قبول در تمام دنیاست و از حکومت بحرین می خواهم که سیاست های خود را تغییر دهد و بابت چنین عملکردی از مردم و رهبران آنان عذرخواهی نماید.
تعرض به علما اقدامی محکوم در سراسر جهان است/آل خلیفه باید عذرخواهی کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه الکبری برگزار شد، با اشاره به اینکه استان دیاله در آستانه پاکسازی کامل قرار گرفته است، گفت: دولت باید توجه ویژه ای به مجاهدان داشته باشد و نیازهای آنان را برآورده سازد. مسؤولان همچنین باید به خانواده های شهدا و مجروحان سر بزنند تا از مجاهدت های فرزندانشان تقدیر کرده باشند.

وی با تاکید بر ضرورت دیدار با خانواده های شهدا و مجروحان گفت: این کار، اجر و منزلت زیادی دارد و نوعی جهاد و تکریم مجاهدان است.

قبانجی افزود: جهاد یک شکل دارد و یک مضمون، شکل آن متغیر است ولی مضمون آن که حق خواهی است همیشه ثابت است.

خطیب جمعه نجف اشرف اشاره کرد: تمام پیروزی هایی که اسلام و مسلمین به دست آورده اند به برکت صلح امام حسن (ع) و انقلاب امام حسین(ع) بوده است.

وی در ادامه، حمله به منزل رهبر شیعیان بحرین را به شدت محکوم کرد و افزود: حمله به منزل شیخ عیسی قاسم در حالی از سوی نظام بحرین رخ داد که وی هیچ گونه اقدام نادرستی انجام نداده و تنها نظر خود را درباره انتخابات و حقوق مشروع مردم بیان می کند.

حجت الاسلام قبانچی تأکید کرد: تعرض به علما اقدامی محکوم در سراسر جهان است. دولت بحرین باید سیاست خود را تغییر داده و از مردم و علما به دلیل این تعرض عذرخواهی کند.

خطیب جمعه نجف با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی، خاطر نشان ساخت: مومنان باید به نماز، حجاب، پاکیزگی، ترک مزاح و استفاده از مجالس سخنرانی اهتمام ورزند.
https://taghribnews.com/vdccopqsi2bqms8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی