تاریخ انتشار۱۱ دی ۱۳۸۹ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : 35465
همزمان با سالگرد قیام نهم دی و بیعت مجدد با ولایت:

برگزاری هشتمین دوره طرح معرفت دینی و بصیرت سیاسی بسیجیان

در روزهای پایانی هفته گذشته بار دیگر شهر مشهد مقدس پذیرای شرکت کنندگان در طرح معرفت دینی و بصیرت سیاسی بسیجیان بود.
هشتمین دوره طرح معرفت دینی و بصیرت سیاسی بسیجیان
هشتمین دوره طرح معرفت دینی و بصیرت سیاسی بسیجیان
این طرح که به همت مرکز مقاومت بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اجرا می‌گردد، هشتمین دوره این طرح نیز در جوار بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الائمه (ع) با موفقیت برگزار گردید.

این طرح که مختص اعضای بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ادارات تابعه برگزار می‌گردد، شاهد حضور یکصد و بیست تن از بسیجیان ادارات مختلف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و خبرگزاری تقریب بود. در هشتمین دوره این طرح که در هفت سال گذشته نیز دوره‌های دیگری را با موفقیت پشت سر گذاشته بود، جمعی از اساتید مباحث معرفتی اسلام و بصیرت سیاسی را به بسیجیان شرکت کننده آموزش دادند.

به رسم هر ساله این دوره در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) و با سخنانی در باب آداب زیارت آغاز شد. "دکتر وکیلی" با مبحث نفاق و منافق، نحوه ایجاد نفاق در جامعه اسلامی و چگونگی شناخت منافق را برای شرکت کنندگان تبیین کرد. او با اشاره به این‌که نفاق جریانی کاملاً اجتماعی است، افراد جامعه را مشتمل بر سه گروه "متقین"، "کافرین" و "منافقین" دانسته و از جمله شاخصه‌های منافق به «عهد اخوت بستن با مشرکین» و «تبدیل شرایط بحرانی به شرایط فتنه» اشاره کرد.

"سید ابوالفضل طباطبایی" در تبیین مبحث ولایت فقیه، حق حاکمیت را مختص خداوند متعال و پیامبران، امامان و ولایت فقیه را مجریان قانون الهی دانست که از سوی خداوند به مقام نائل گردیده‌اند. او "تعیین نوع حکومت"، "قضاوت" و "ریاست عامه بر جامعه بشری" را جزو وظایف پیامبران برشمرده و امامن و مقام ولایت را از جمله کسانی دانست که حاکمیت از طریق پیامبر به آن‌ها منتقل شده است.

همچنین، "دکتر حورائی" در یکی از جلسات این دوره به مسائل مرتبط با خانواده و نیاز‌های زن و مرد در آن پرداخت. "دکتر عباس سعادتی" نیز با طرح مبحث «تهدید نرم و قدرت نرم»، یکی دیگر از اساتید این دوره بود. وی "برچسب زدن"، "تصدیق"، "کلی گویی"، "شایعه"، "دروغ بزرگ"، "پاره حقیقت گویی"، "جذب مدیران نظام"، "مرعوب نمودن"، "ایجاد تفرقه و تضاد" و "مبالغه" را از جمله شیوه‌های جنگ نرم برشمرده و "مقام عظمای ولایت" را از جمله مولفه‌های قدرت نرم جامعه اسلامی دانست.

" دکتر طباطبایی"، رایزن سابق فرهنگی ایران در فرانسه و مشاور ریس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، تدریس مبحث دیپلماسی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را بر عهده داشت. وی با طرح مباحثی نو در مسئله پرونده هسته‌ای ایران، نیاز به فناوری هسته‌ای و غنی سازی اورانیوم را جزو را ملزومات ۲۵ ساله آینده همه کشور‌هایی دانست که مایل به خودکفایی در تامین انرژی خود و نیز حفظ بازار صادرات نفت هستند. وی با طرح مولفه‌های ارجحیت انرژی هسته‌ای به انرژی فسیلی، سیاست هسته‌ای ایران را "سیاست انعطاف پذیری" اعلام نموده و ایران را جزو کشور‌هایی دسته بندی کرد که دارای فناوری هسته‌ای کاملاً غیر نظامی هستند.

پیش از مراسم اختتامیه نیز "دکتر نخاولی" بدعت در دین را مطرح و به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ گفت. سخنران مراسم اختتامیه "سردار عباس زاده"، فرمانده مرکز مقاومت بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بود. وی هشتمین دوره طرح معرفت دینی و بصیرت سیاسی بسیجیان را موفق‌ترین دوره آن نامیده و از ریاست سازمان، برگزار کنندگان دوره و بسیجیان شرکت کننده در آن سپاسگزاری کرد. این دوره با انجام مراسم اختتامیه در شامگاه روز جمعه ۱۰ دی ماه، به کار خود پایان داد.
https://taghribnews.com/vdccp0q1.2bqpe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی