تاریخ انتشار۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۲
کد مطلب : 274453
//به مناسبت روز عفاف و حجاب//(1)

​مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب:حجاب یکی از ابزارهای سرنوشت ساز در مسیر تقریب است

تنا - اختصاصی
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: در تقریب ابزارها و مسیرهای سازندگی بسیار اهمیت دارد و یکی از این ابزارهای سرنوشت ساز، حجاب و حفظ کرامت انسانی است.
​مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب:حجاب یکی از ابزارهای سرنوشت ساز در مسیر تقریب است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر «عفت شریعتی» مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به مناسبت فرا رسیدن روز عفاف و حجاب (21 تیر) در گفت وگو با خبرنگار تقریب پیرامون موضوع «حجاب؛ محور تقریب» اظهار داشت: در فرمایشات قرآن کریم آمده است که «مَن عَمِلَ صالحاً مِن ذَکَرٍ اَو اُنثی و هُو مُؤمنٌ فَلَنُحیِیَنَّهُ حَیاةً طَیّبةً». این آیه شریفه به این معناست که زندگی سعادتمندانه در گرو عملکرد مؤمنانه مرد یا زن است؛ پس این عملکرد مؤمنانه بسیار اهمیت دارد. خداوند متعال هیچ مشکلی را برای زنان به وجود نیاورده است و زنان هم در زندگی خود و تأمین سعادتشان مختار هستند.
 
وی افزود: از این رو حضور در اجتماع و زمینه سازی زندگی سعادتمندانه از اهمیت والایی برخوردار است که با رفتار درست محقق می شود. لذا حجاب و پوشش متین و با کرامت می تواند زن را در این مسیر، پویا و موفق بدارد.
 
دکتر شریعتی با اشاره به مصونیت حجاب تأکید کرد: حجاب هیچ محدودیتی ندارد بلکه مصونیت دارد زیرا خداوند زنان را با حجاب از همه خطراتی که ممکن است برای آنها به وجود آید، مصونیت می بخشد.
 
تقریب؛ پیش درآمد موفقیت های بزرگ جهان اسلام

وی به رابطه تقریب و حجاب اشاره کرد و گفت: در مسأله تقریب نیز به همین گونه است. تقریب، وحدت و اتحاد مسلمانان در هرجای جهان و «پیش درآمد موفقیت های بزرگ جهان اسلام» است و مسلمانان با همین تقریب، نهایتاً برگ برنده را خواهند داشت.
 
مدیرکل امور بانوان مجمع تقریب خاطرنشان کرد: در تقریب ابزارهای کار و مسیرهای سازندگی - هم برای زنان و هم برای مردان - بسیار اهمیت دارد و یکی از این ابزارهای کارساز و سرنوشت ساز، «رعایت حجاب و متانت و حفظ کرامت انسانی» است.
 
وی با اشاره به داستان دختران حضرت شعیب پیامبر(ع) افزود: قرآن کریم به نکته جالبی اشاره می کند که دختران شعیب(ع) برای معاش خانواده، بیرون از منزل کار می کردند و به چوپانی گوسفندان پدر مشغول بودند. اما قرآن بر یک دستور العمل مهم تأکید می کند که «تَمشِی عَلَی استِحیاء» یعنی مشی و روش این دختران، بر مبنای حیا و آزرم بود.
 
دکتر شریعتی تأکید کرد: این مسأله بسیار مهم است که زن در برنامه های اجتماعی با پوشش کامل و رعایت موازین اسلامی حضور یابد و بیانگر حُجب و حیا و متانت خود در مسیر پیشبرد اهداف اجتماعی، اقتصادی و برنامه های خود باشد.
 
وی در پایان درباره توجه مجمع تقریب به مسأله حجاب نیز اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم برای مسأله حجاب جایگاه و شأن بالایی را در نظر دارد و این جایگاه بالا بر مبنای همان آموزه های دینی قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) است.
 
انجام مصاحبه و تنظیم: فرشته صدیقی
https://taghribnews.com/vdccp0qi12bqm08.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی