تاریخ انتشار۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : 164257
حجت الله درویش پور:

سران عرب بدشان نمی آید که حماس شکست بخورد

تنا- اختصاصی
نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی علت سکوت سران کشورهای اسلامی در مقابل مسئله فلسطین را وابستگی به جهان استکباری وکشورهای قدرتمند دنیای غرب دانست و گفت: شاید بسیاری از روسا و مسئولین کشورهای اسلامی دلشان هم برای مردم فلسطین بسوزد ولی به علت وابستگی های شدیدی که به دنیای غرب علی الخصوص آمریکا و اسرائیل دارند، سکوت می کنند.
سران عرب بدشان نمی آید که حماس شکست بخورد
حجت الله درویش پور در گفت و گو با خبرنگار تقریب(تنا) خاطرنشان کرد: از کشورهای عربی انتظار می رفت بیشترین عکس العمل را در قبال مسئله فلسطین نشان دهند اما در برخی موارد می بینیم که در برابر جنایات صهیونیست ها وآنچه در فلسطین اتفاق می افتد، سکوت محض اختیار کرده اند، اینها از جنبش های مردمی می ترسند. چندین کشور عربی هستند که بارها از اسرائیل شکست خورده اند و حالا می بینند که گروه حزب الله یا حماس اینگونه مقاومت می کنند، می شود گفت حسادت می کنند و می گویند ما چند کشور بودیم، نتوانستیم در مقابل اسرائیل مقاومت بکنیم اما یک گروه با امکاناتی این چنین محدود می تواند اسرائیل را به زانو درآورد.

وی در ادامه افزود: آنها می ترسند اگر این گروه ها پیروز شوند، مردم منطقه بگویند اسرائیل آنقدر قوی نیست که شما سران عرب آنقدر در مقابلش تسلیم هستید، پس چرا شما برای منافع مسلمانان و دنیای اسلام با اسرائیل درگیر نمی شوید؟ لذا بدشان نمی آید که حماس شکست بخورد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم علما، هم اندیشمندان و هم تمامی کسانی که مردم روی سخنان شان حساب می کنند باید دیگران را برای حضور در راه پیمایی روز قدس تشویق کنند. این حضور، هم نشانه ای از همدردی با مردم فلسطین است و هم به دنیا نشان داده می شود که توده های مردم ایران و نه تنها حکومت، هوادار جنبش های مردمی و مردم مظلوم غزه و فلسطین هستند.

وی در پایان در زمینه اهمیت برپایی راه پیمایی روز قدس اظهار داشت: برگزاری راه پیمایی روز قدس امسال اهمیت فوق العاده ای داشته و از دو جهت مفید است؛ اول، نشان می دهد ملت ما با نقشه های شوم ابر قدرت ها در منطقه مخالف بوده و با آگاهی برای مقابله با آنها به میدان آمده اند. دوم، مقابله با تهدیداتی که علیه کشور ما صورت می گیرد. این راه پیمایی نشان خواهد داد که مردم ما بیدار و هشیار هستند و هر حرکتی را با حضورشان در صحنه در نطفه خفه خواهند کرد.
https://taghribnews.com/vdccp0qsm2bqei8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی