تاریخ انتشار۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : 174850
عالم سومالیایی تاکید کرد:

تکیه بر اشتراکات مذهبی برای تحقق وحدت اسلامی

عالم سومالیایی گفت: باید با تکیه بر اشتراکات میان همه مذاهب اسلامی، مسلمانان را در سطح جهان متحد کرد.
تکیه بر اشتراکات مذهبی برای تحقق وحدت اسلامی
به گزارش خبرنگار تقریب، "عبدالقادر شیخ محمد" شامگاه دوشنبه طی سخنانی در مراسم اختتامیه کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام ، در ارائه گزارشی از کمیسیون تبارشناسی تکفیری ها اظهار کرد: پیامبر(ص) یکی از اشتراکات اساسی مسلمانان محسوب می شود که باید بر تکیه بر آنها به اتحاد دست یافت.

وی افزود: نخستین جنبش تکفیری در اسلام، خوارج بودند که دیگران را به خروج از دایره اسلام متهم می کردند.
این عالم سومالیایی با بیان اینکه خوارج در قرن چهارم هجری منقرض شدند گفت: در قرن دوازدهم، شخص دیگری ظهور کرد و مسلمانان دیگر را به کفر متهم نمود.

وی ادامه داد: تفکر تکفیری توسط همین شخص مطرح شده و گرفتاری های بعدی را به وجود آورده است ولی امروز عالمان اسلامی، تمام اقدامات این گروه ها را محکوم کردند.

عبدالقادر محمد با بیان اینکه تقسیم بندی مسلمانان به دوست و دشمن و جهاد علیه همه کسانی که عقیده ای مخالف ما داشته باشند همان تکفیر است گفت: در کمیسیون تبارشناسی کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامی، همه ابعاد این مسائل مورد بررسی قرار گرفت.

این عالم سومالیایی با تاکید بر اتکا به قرآن برای اتحاد میان همه کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: تکیه بر مشترکات میان همه مذاهب اسلامی امری لازم به منظور رسیدن به اتحاد مورد نظر است.
https://taghribnews.com/vdccp0qsx2bqm48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی