تاریخ انتشار۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 246454
نماینده ولی فقیه در استان کردستان :

وحدت کارآمدترین راه مقابله با تکفیری ها و تفرقه افکنان است

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب، وحدت را کارآمدترین راه مقابله با تکفیری ها و تفرقه افکنان دانست و گفت: روحانیت در مقابل کسانی که با دین و قرآن و اصل اسلام مخالف می کنند، با قدرت ایستاده است.
وحدت کارآمدترین راه مقابله با تکفیری ها و تفرقه افکنان است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، پنج شنبه در همایش ائمه جمعه استان کردستان که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه ای سنندج برگزار شد، با اشاره به ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع)، گفت: شهادت اباعبدالله الحسین(ع) چنان حرارتی در دل مومنین ایجاد کرده که خاموش شدنی نیست.

وی افزود: امام حسین (ع) در وصیت نامه خود به برادرش محمد حنفیه می فرمایند «انّی لم اَخرُج اَشِراً و لا بَطِراً و لا مُفسِداً و لا ظَالِماً و انَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاصلاحِ فی اُمَّهِ جَدِّی محمد صلی الله علیه و آله و سلم. اُریدُ اَن آمُرَ بِالمعروف و اَنهی عَنِ المُنکَر و اسیرُ بِسیرهِ جدّی و سیرَهِ اَبی علی بنِ ابیطالب علیه السّلام/ من خروج نکردم از برای تفریح و تفرج و نه از برای استکبار و بلند منشی و نه از برای فساد و خرابی و نه از برای ظلم و ستم، بلکه خروج من برای اصلاح امت جدم محمد صلی الله علیه و آله و سلم می باشد. من می خواهم امر به معروف نمایم و نهی از منکر کنم و به سیره و سنت جدم و آیین و روش پدرم علی بن ابی طالب علیه السّلام رفتار کنم».

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب گفت: ائمه جمعه شیعه و سنی باید با تاسی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای اصلاح جامعه قدم بردارند و در منابع اهل سنت و شیعه نیز بر این مهم تاکید شده است.

وی، وحدت را کارآمدترین راه مقابله با تکفیری ها و تفرقه افکنان دانست و تصریح کرد: روحانیت در مقابل کسانی که با دین و قرآن و اصل اسلام مخالف می کنند، با قدرت ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در ادامه با اشاره به خدمات رسانی به طلاب و روحانیون شیعه و سنی، گفت: مرکز تخصصی در دو رشته "فقه شافعی و معارف اسلامی" و "علوم قرآنی و تفسیر" در کردستان راه اندازی شده و ماموستاها در آن مشغول تحصیل هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره این که بیش از 500 نفر از روحانیون در مدارس و ادارات استان مشغول اقامه نماز جماعت هستند، خاطرنشان کرد: روحانیت استان در امور فرهنگی بسیار خوب وارد شده است.

وی ادامه داد: پیش کنگره امام شافی در چهار شهرستان برگزار شد و بزرگانی از مصر تونس و آفریقا همچون شیخ دکتر کریمه، عضو هیات علمای برجسته الازهر مصر در آن شرکت کردند و باعث تقویت بسترهای فرهنگی و وحدت شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در پایان با اشاره به وحدت حاکم بر استان کردستان، گفت: علمای استان با وحدت و یکدلی، در خدمت مردم و نظام هستند.
https://taghribnews.com/vdccpeqi02bq008.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی